Taşkın, ErcanŞener, Habibe YeldaDurak, Hülya2021-04-142021-04-142020-12-03Uzar, A. Ç. (2021). "Bursa destinasyon markasının geliştirilmesinde ipek üretimi üzerine nitel bir araştırma" Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(40),63-97.1302-24232564-6834https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1088668https://doi.org/10.21550/sosbilder.732618http://hdl.handle.net/11452/19756Bu çalışma, Hülya Durak’ın Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalında 2019 yılında tamamladığı “Bursa Destinasyonunun Geliştirilmesinde İpekçiliğin Değerlendirilmesi” başlıklı yüksek lisans tezinden üretilmiştir.Global dünyada yaşanan rekabet, şehirleri markalaşma stratejileri geliştirmeye yöneltmektedir. Şehirler, sahip oldukları farklılıkları ziyaretçileri için eşsiz bir deneyime dönüştürebildiklerinde marka haline gelebilmektedir. Güçlü bir markaya sahip olan şehirler, hedef pazarda cazibe merkezi haline gelmekte, sosyal ve ekonomik standartlarını yükselterek ülke ekonomisine katkı sağlamaktadır. Araştırmanın amacı, Bursa’nın ipekböceği üretimi açısından mevcut durumunu ortaya koyarak; Bursa destinasyonunda üretilen, dünyanın en kalitelisi olan ipekböceğinin geliştirilmesi ve ipeğin, Bursa destinasyon markasına katkısının artırılabilmesi için öneriler sunmaktır. Araştırmanın amacı doğrultusunda, keşifsel araştırma yapılmıştır. İpekçiliğin, Bursa destinasyonundaki tüm paydaşların işbirliğiyle yönetilmesi gerekliliği vurgulanmıştır. İpekçilik odaklı girişimci ve/veya şirket üniversitelerinin kurulmasının Bursa markası açısından son derece önemli olduğu ortaya koyulmuştur.Competition in the world leads cities to develop branding strategies. Cities can become brands when they can turn their differences into a unique experience for their visitors. Cities with a strong brand become a center of attraction in the target market and contribute to the country’s economy by raising its social and economic standards. The aim of the research is to present the current situation in terms of Bursa’s silkworm production and to provide suggestions for the development of the world’s highest quality silkworm produced in Bursa destination and to increase the contribution of silk to Bursa destination brand. In line with the purpose of the research, exploratory research was conducted. It has been emphasized that sericulture should be managed with the cooperation of all stakeholders in Bursa. It has been revealed that the establishment of sericulture-oriented entrepreneur or company universities is extremely important for Bursa brand.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİpekböceğiSilkwormDestinasyon markasıBursaDestination brandEntrepreneur and company universityGirişimci ve şirket üniversitesiBursa destinasyon markasının geliştirilmesinde ipek üretimi üzerine nitel bir araştırmaA qualitative research on silk production in the development of bursa destination brandArticle63972240