2021-02-262021-02-262008Kutlusoy, Z. (2008). “Cognitive epistemology in redefining knowledge”. Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 10, 39-43.1303-4251http://hdl.handle.net/11452/16822A careful analysis of knowing/knowledge of mind exhibits that there are two main distinct epistemic axes, namely knowing and knowledge axes, which should be considered together. They make up four different epistemic cases, and this framework contains the whole subject-domain of cognitive epistemology, which is a part of cognitive philosophy. On the other hand, epistemic gaps, appearing in this area, pave the way for some significant problems.Zihni bilmeye/zihnin bilgisine ilişkin dikkatli bir çözümleme, bu bilme/bilgi etkinliğinin temelindeki iki ana bilgisel eksenin belirlenmesini, dahası, bu eksenlerin bir arada incelenmesi gerekliliğini gözler önüne serer. Bu eksenler, yani bilme ekseni ile bilgi ekseni, birlikte, dört farklı bilgisel durumun ortaya çıkmasına neden olurlar ve oluşturdukları bu bağlam, bilişsel felsefenin bir alt alanı olan bilişsel epistemolojinin tüm sorun/konu alanını bütünüyle kuşatır. Bu alanda ortaya çıkan önemli sorunların gerisindeyse, bu çerçevenin kaçınılmaz olarak barındırdığı "bilgisel boşluk/kopukluk" yatmaktadır.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessCognitive philosophyCognitive epistemologyKnowing axisKnowledge axisThe first-person perspectiveThe third-person perspectiveKnowledge of the existence of mindKnowledge of the nature of mindEpistemic gapBilişsel felsefeBilişsel epistemolojiBilme ekseniBilgi ekseniBirinci-tekil-kişi perspektifiÜçüncü-tekil-kişi perspektifiZihnin varoluşunun bilgisiZihnin/bilincin doğasının bilgisiEpistemik boşlukCognitive epistemology in redefining knowledgeBilginin yeniden tanımlanması sürecinde bilişsel epistemolojiArticle394310