Koleva, Irina2020-05-012020-05-012008Koleva, I. (2008). "Pre-school education and multhiethical environment /reflexive analyses of Bulgarian pre-school education/". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 11, 121-134.2645-8950http://hdl.handle.net/11452/10501The article presents Bulgarian pre-school education in the conditions of multiethnic environment. Based on the example of pre-school educational institutions the strategy for education in interethnic environment was proposed. Situational reflexive analyses of Bulgarian pre-school education with its problems and strategies for development in the context of European space was executed.Makale, Bulgar okul öncesi eğitimini çokırklı çevrenin koşullarına göre sunmaktadır. Okul öncesi eğitim kurumları örneğine dayanılarak, ırklar arası çevrede eğitim için bir strateji önerilmiştir. Avrupa alanı bağlamında gelişme için stratejileri ve problemleri ile birlikte Bulgar okul öncesi eğitimi üzerine duruma bağlı refleksiyonlar ortaya konmuştur.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessPre-school educationReflectionMultiethnic environmentPedagogic technologiesEducational programmesTeacher-parent-childProfessional competent of teacher in the European contextsOkul öncesi eğitimRefleksiyonÇokırklı çevrePedagojik teknolojilerEğitimsel programlarÖğretmen-ebeveyn-çocukAvrupa bağlamlarında öğretmenin profesyonelliğiPre-school education and multhiethical environment /Reflexive analyses of Bulgarian pre-school education/Okul öncesi eğitim ve çok töreli çevre /Bulgar okul öncesi eğitimi üzerine refleksif analizler/Article12113411