Şahin, ŞenerEsmail, Mohammad Aassef2019-12-162019-12-162019-08-29Esmail, M. A. (2019). Afganistan’ın Faryab ili örneğinde klasik İslamî medreseler ve Arapça eğitimi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.http://hdl.handle.net/11452/3142Afganistan İslâm cumhuriyetinin maarif tarihine baktığımızda bu ülkede çeşitli eğitim öğretim kurumlarının olduğunu görürüz. Bu eğitim kurumlarının en önemlilerinden biri de tarihi İslamiyet’in ilk yıllarına dayanan medreselerdir. Bu araştırma, özü ve amacı itibariyla Afganistan’ın Faryab ilinde bugüne kadar eğitim faaliyetlerini devam ettiren klasik İslâmî medreseleri, bu medreselerde okutulan İslâmî ilimleri ve Arapçayı konu edinmektedir. Bu çalışmanın konusu olan medreselerin tarihî ve fizikî durumları gibi hususlarla ilgili malumatlar, gözlem ve bilir kişilerle yapılan mülakatlar yoluyla elde edilmiştir.When we look at the educational history of the Islamic Republic of Afghanistan, we see that there are various educational institutions in the country. One of the most important of these educational institutions is the madrasa. The history of the madrasas is old as the Islamic date. Essence and purpose of this research, focuses on classical Islamic madrasas, the Islamic sciences taught in these madrasas and Arabic, which have been continuing their educational activities in the Faryab province of Afghanistan.XI, 86 sayfatrinfo:eu-repo/semantics/openAccessİslâmî ilimlerIslamic sciencesKlasik İslâmî medreselerArapçaEğitim-öğretimAfganistanDers kitapları ve müellifleriClassical Islamic MadrasasArabicEducationAfghanistanCurriculumAuthorsAfganistan’ın Faryab ili örneğinde klasik İslamî medreseler ve Arapça eğitimiClassical Islamic medrases and Arabic education in Afghanistan, example of Faryab provincemasterThesis