Korkmaz, Nimet HaşılPehlivan, Emirhan2024-12-232024-12-232024-08-07https://hdl.handle.net/11452/49138Bu araştırmanın amacı beden eğitimi öğretmen adaylarına uygulanan ters yüz öğrenme modelinin; beceri, akademik öz yeterlik ve güdülenme düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırmada yöntem olarak nicel araştırma yöntemlerinden öntest / sontest eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı-deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini ise Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi ve Süleyman Demirel Üniversitesi spor bilimleri fakültelerinde öğrenci olup, 2023-2024 güz döneminde basketbol dersini alan beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylar oluşturmaktadır. Deney grubuna (n=17) Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesindeki ve kontrol grubuna (n=18) Süleyman Demirel Üniversitesindeki öğrenciler atanmıştır. Uygulama basketbol derslerinde gerçekleştirilmiş ve toplam 10 hafta sürmüştür. Her iki gruptaki öğrencilere 2023-2024 güz döneminin başında öntest olarak “Johnson Basketbol Beceri Testi”, “Akademik Öz-Yeterlik Ölçeği” ve “Güdülenme Stratejileri Ölçeği” uygulanmıştır. Ardından kontrol grubu derslerine geleneksel yöntem ile devam etmiştir. Deney grubuna ise her hafta ders öncesinde izlemeleri için ilgili konulara ilişkin videolar sunulmuş ve buna ek olarak içinde teorik bilgilerin yer aldığı sunular hazırlanmıştır. On haftanın ardından, gruplardan sontest verileri toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS paket programı ile yapılmış ve anlamlılık düzeyi p<.05 olarak belirlenmiştir. Shapiro-Wilk ve Kolmogorov-Smirnov normallik testleri sonucunda veriler normal dağılım gösterdiği için her iki gruba ait öntest sonuçlarının, sontest sonuçlarından çıkarılması ile erişi puanları hesaplanmıştır. Her iki grup da normal dağılım gösterdiği için hesaplanan erişi puanlarının grup içindeki analizleri Bağımlı Örneklemler TTesti ile ve gruplar arasındaki analizler ise Bağımsız Örneklem T-Testi ile yapılmıştır. Araştırma sonucunda, deney (ters yüz öğrenme) ve kontrol (geleneksel yöntem) gruplarının beceri, akademik öz yeterlik ve güdülenme düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır (p<.05). Buna karşın beceri testinin alt boyutu olan “Top Sürme” ve güdülenmenin alt boyutu olan “Sınav Kaygısı” boyutları incelendiğinde, deney ve kontrol grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<.05). Grupların puan ortalamalarına göre ters yüz öğrenmenin, beceri ve güdülenme düzeyleri üzerinde olumlu etkileri olduğu görülmüştür. Genel olarak ters yüz öğrenme modelinin, öğrencilerin beceri ve güdülenme düzeylerine katkılar sağlayabileceği belirlenmiştir. Ters yüz öğrenme modelinin, beden eğitimi ve diğer spor dallarının öğretimi üzerindeki etkilerini belirlemek için daha fazla ve farklı çalışmalar yapılabilir.The aim of this research is to examine the effect of the flipped learning model applied to pre-service physical education teachers on their skill, academic self-efficacy, and motivation levels. In the study, a quasi-experimental design with a pre-test/post-test control group, which is one of the quantitative research methods, was used. The sample of the research consists of pre-service physical education and sports teachers who are studying at Burdur Mehmet Akif Ersoy University and Süleyman Demirel University sports sciences faculties and who attended the basketball course in the fall semester of the 2023-2024 academic year. Students from Burdur Mehmet Akif Ersoy University were assigned to the experimental group (n=17), and students from Süleyman Demirel University were assigned to the control group (n=18). The implementation was carried out in basketball classes and lasted for a total of 10 weeks. At the beginning of the fall semester of the 2023-2024 academic year, the "Johnson Basketball Skill Test," "Academic Self-Efficacy Scale," and "Motivational Strategies Scale" were administered as pre-tests to the students in both groups. Subsequently, the control group continued their lessons with traditional methods. In contrast, the experimental group was provided with videos related to the course topics to watch before each class, along with presentations containing theoretical information. After 10 weeks, post-test data were collected. The data analysis was performed using the SPSS software package, with the significance level set at p<.05. Since the normality tests indicated that the data were normally distributed, the gain scores were calculated by subtracting the pretest scores from the posttest scores for both groups. The in-group analyses of the calculated gain scores were performed using the Paired Samples T-Test, and the between-group analyses were conducted using the Independent Samples T-Test. The results of the research indicated that there was no significant difference between the skill, academic self-efficacy, and motivation levels of the experimental (flipped learning) and control (traditional method) groups (p<.05). However, when examining the sub-dimension of the skills test, "Dribbling," and the sub-dimension of motivation, "Test Anxiety," a statistically significant difference was found between the experimental and control groups (p<.05). Overall, it was determined that the flipped learning can contribute to students' skill and motivation levels. Further and diverse studies can be conducted to determine the effects of the flipped learning model on the teaching of physical education and other sports disciplines.XV, 116 sayfatrinfo:eu-repo/semantics/openAccessBeden eğitimi öğretmeniTers yüz öğrenmeEğitim teknolojisiÖz-yeterlikGüdülenmePhysical education teacherFlipped learningEducational technologySelf-efficacyMotivationTers yüz öğrenme modelinin beden eğitimi öğretmen adaylarının akademik öz-yeterlik, güdülenme ve beceri düzeylerine etkisiThe effect of flipped learning on pre-service physical education teachers’ academic self-efficacy, motivation and skill levelsdoctoralThesis