Demirel, MuammerVarol, Tansu Ayperi2021-01-262021-01-262020-08-21Varol, T. A. (2020). Köy enstitüsü sisteminin tarihsel temelleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.http://hdl.handle.net/11452/15592Köyde eğitim konusu, kırsal kesimde kurulmuş olan okulların işleyişi hakkında bilgi vermesi ve öğretim programlarının günümüze yansıması bakımından önemlidir. Avrupa ülkelerinde birçok örneğine rastlanan, köyde eğitimin Türkiye’deki temsilcisi olan Köy Enstitüleri, bu alanda eğitim tarihini aydınlatmaktadır. Birçok eğitimcinin üzerine düşündüğü kırda eğitim, yazılan eserler ve hayata geçirilen okullar dikkate alındığında birbirine benzer veya birbirinden farklı ideaları içinde barındırmaktadır.Education in the village is important in terms of providing information about the functioning of schools established in rural areas and the reflection of the curriculum to the present day. Many villages such as the common representative of the Village Institutes of education in Turkey in European countries, highlights the history of education in this area. Considering the education, written works and schools implemented in the countryside, which many educators think about, they have similar or different ideals.XVI, 81 sayfatrinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimTemellendirmeKöy enstitüleriEducationSubstantiateVillage instituteKöy enstitüsü sisteminin tarihsel temelleriHistorical bases of the village institute systemmasterThesis