Kon, Okan2020-08-132020-08-132016-08-31Kon, O. (2016). "Optimum hava tabakasına sahip çift camlı pencerelerin yakıt tüketimi ve emisyon açısından değerlendirilmesi". Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 21(2), 133-143.2148-41472148-4155https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/236551http://hdl.handle.net/11452/12162Çalışmada, farklı derece-günler için optimum hava tabakası kalınlığına sahip çift camlı pencerelerin tek camlı pencerelere göre yakıt tüketimi, CO2 ve SO2 emisyonu azalımı incelenmiştir. CO2 ve SO2 emisyonu azalımı incelemeleri yanma denklemlerine göre yapılmıştır. Yakıt olarak kömür, doğal gaz ve fuel-oil kullanılmıştır. 1000-6000 arasındaki derece-günler için hesaplamalar yapılmıştır. Hesaplamalarda ömür maliyet analizi ve derece-gün metodu kullanılmıştır.In this study, CO2and SO2emission reductions and fuel consumption were examined for double-glazed windows that have optimum air layer thickness compared to single glazed windows in different degree-days. CO2and SO2emissions reductions tests were performed according to the combustion equations. Coal, natural gas and fuel oil were used as fuel. Calculations were made for degree-days between 1000-6000. Life cycle cost analysis and degree-days method were used in the calculations.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOptimum hava tabakası kalınlığıÇift camlı pencereÖmür maliyet analiziDerece-gün metoduOptimum air layer thicknessDouble glazed windowLife cycle cost analysisDegree day methodOptimum hava tabakasına sahip çift camlı pencerelerin yakıt tüketimi ve emisyon açısından değerlendirilmesiAn evaluation of fuel consumption and emission for double glazed windows that have optimum air layerArticle133143212