Çelik, Gözde TantekinBayram, SavaşOral, Emel Laptalı2020-08-182020-08-182017-12-31Çelik, G. T. vd. (2017). "İnşaat mühendisliği eğitiminin öğrenci kültürü ve kiiilik özellikleri üzerine etkileri". Uludağ Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, 22(3), 307-324.2148-41472148-4155https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/408818http://hdl.handle.net/11452/12294Lisans eğitimi bireyin hayatında önemli geçiş dönemlerinden birini oluşturan, hayatı boyunca icra edeceği mesleği öğrendiği, mesleğe ve hayata dair bir takım kültürel değerleri kazandığı bir süreçtir. Bu süreç bireye mesleki beceriler kazandırmasının yanı sıra kültürel gelişiminde de önemli bir rol oynar ve bireyin üniversite eğitimine başladığında sahip olduğu kültürel özelliklerinde farklılıklar yaratabilir.Bu çalışmanın amacı da inşaat mühendisliği eğitiminin öğrencilerin kültürel boyutları üzerindeki etkilerini belirlemektir. Bu amaçla Hofstede‟in Kültürel Boyutları (VSM08)‟na dayandırılan bir anket çalışması, Türkiye‟nin iki farklı üniversitesinin inşaat mühendisliği bölümlerinde öğrenim gören birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerine uygulanmış, dört yıllık eğitim sürecinin öğrencilerin kültürel boyutları üzerindeki etkileri incelenmiştir.Undergraduate education is a process which constitutes one of the most important transition period in the life of individuals, learned the profession he/she will perform throughout life, gained some cultural values related to profession and life. This process plays an important role in cultural development as well as gain vocational skills for individual and can make differences in the cultural characteristic of individual when he/she starts to university education. The purpose of this study is to determine the effects of civil engineering education on students‟ cultural dimension. With this purpose, a survey based on Hofstede's Cultural Dimensions (VSM 08) was applied to the first and fourth grade student of civil engineering from two different university in Turkey, the effect of four-year education process on students‟ cultural dimension was investigated.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİnşaat mühendisliği eğitimiKültürHofstedeVSM08KişilikCivil engineering educationCulturePersonalityİnşaat mühendisliği eğitiminin öğrenci kültürü ve kiiilik özellikleri üzerine etkileriAffects of civil engineering education to students culture and personality traitsArticle307324223