Johnson, M. Bruce2021-06-072021-06-071993Johnson, M. B. (1993). "Yol tıkanıklığının ekonomisi üzerine". çev. Hasan Ertürk. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1-2), 235-252.http://hdl.handle.net/11452/20250Çevrilen makalenin kaynağı: M. Bruce Johnson. “On the Economics of Road Congestion”, Econometrica, Vol. No. 1-2 (January-April, 1964), ss. 137-150.Bu makalede, şehir içinde otomobille seyahatin piyasa talebini parasal-fiyat gibi zaman fiyatının bir fonksiyonu olarak piyasa arzını trafik yoğunluğu ve ortalama hız arasındaki varsayılan ilişkilerden türetilen bir akış fonksiyonu olarak ifade eden bir model sunulmaktadır. Trafik tıkanıklığının niteliksel olarak farklı tipleri belirlenmektedir. Parasal ve zaman vergileri biçiminde marjinal maliyet fiyatlaması, trafik tıkanıklığının her iki tipini kontrol etmede uygulanabilir ve etkin bir yöntem olarak sunulmuştur. Mevcut ampirik çalışmaların sonuçları kullanılarak, şehir içi yolların üç tipi için vergi şedülleri hesaplanmıştır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessYol tıkanıklığıParasal ve zaman vergileriPiyasa arzıTrafik yoğunluğuYol tıkanıklığının ekonomisi üzerineArticle235252141-2