Gençler, BarışÇalhan, Gülşah2024-12-252024-12-252024-08-05https://hdl.handle.net/11452/49163İstanbul manzara resmi özelinde Çallı kuşağı sanatçılarına ait eserler incelenmiştir. Çalışmada Çallı kuşağı sanatçılarının İstanbul manzara resim geleneğine yeni bir boyut kazandırdıkları görülmüştür. Bu sanatçıların yurda getirdikleri yeni tarz gelecek kuşak sanatçılarına ışık tuttuğu ve resim sanatımızın özgünlük kazanmasına neden olmuştur. Bu doğrultuda Çallı kuşağı sanatçılarının İstanbul konulu resimlerinin incelenmesi gerektiği anlaşılarak İstanbul konulu ilgili manzara resimlerine uygun farklı inceleme yöntemleri bir araya getirilerek inceleme gerçekleştirilmiştir. Tez kapsamında; Sanayi-i Nefise Mektebi, Osmanlı Ressamlar Cemiyeti, Galatasaray Sergileri, Şişli Atölyesi, Viyana Sergisi ile İnas Sanayi-i Nefise Mektebi ile ilgili kısa bilgilere yer verilmiştir. Çalışmanın konusu Çallı kuşağı döneminde üretilmiş İstanbul konulu manzara resimleridir. Çallı kuşağı sanatçılarından İbrahim Çallı, Feyhaman Duran, Hikmet Onat, Avni Lifij, Sami Yetik, Nazmi Ziya Güran, Namık İsmail, Sami Boyar, Ruhi Arel, Hasan Vecih Bereketoğlu’nun İstanbul konulu seçilen eserleri plastik açıdan incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda Çallı kuşağı sanatçılarının Türk resim sanatında önemli bir yere sahip oldukları görülmüştür. Çallı kuşağı sanatçıları manzara resim geleneğine yeni bir yorum getirerek Türk yurdunu izlenimci manzara resimleriyle tanıştırmışlardır. Türk resim sanatına getirdikleri yeniliklerle kendilerinden sonraki kuşak ressamlarımızın eserlerinde farklı tarzlar çalışabilmelerine olanak sağlamışlardır. Çallı kuşağının Türk resim sanatına etkileri dışında eğitim yaşamına da katkıları olmuştur. Kuşak sanatçıları Sanayi-i Nefise’de öğretmenlik yaparak genç sanatçıları özgün olmaları yönünde cesaretlendirmişlerdir. Osmanlı dönemi ile Cumhuriyet devri arasında Çallı kuşağının bir geçiş dönemi olmuştur. Kuşak sanatçılarınındeseni göz ardı etmeden izlenimciliği geliştirerek kendilerine ait bir forma dönüştürmüşlerdir. Çallı kuşağı ressamlarının, Türk sanatının özgünlüğünde önemli bir basamaktır.Works belonging to the artists of the Çallı generation were analysed in Istanbul landscape painting. In the study, it was seen that the artists of the Çallı generation brought a new dimension to the tradition of Istanbul landscape painting. The new style that these artists brought to the country shed light on the artists of the next generation and caused our art of painting to gain originality. In this direction, it was understood that the paintings of the Çallı generation artists on the subject of Istanbul should be examined, and the examination was carried out by bringing together different examination methods suitable for the relevant landscape paintings on Istanbul. Within the scope of the thesis; brief information about the Sanayi-i Nefise School, Ottoman Painters' Society, Galatasaray Exhibitions, Şişli Workshop, Vienna Exhibition and Inas Sanayi-i Nefise School is given. The subject of the study is the landscape paintings on Istanbul produced during the Çallı generation. Selected works of the artists of the Çallı generation, İbrahim Çallı, Feyhaman Duran, Hikmet Onat, Avni Lifij, Sami Yetik, Nazmi Ziya Güran, Namık İsmail, Sami Boyar, Ruhi Arel, Hasan Vecih Bereketoğlu on the theme of Istanbul areanalysed from a plastic point of view. As a result of the study, it was seen that the artists of the Çallı generation have an important place in Turkish painting. The artists of the Çallı generation brought a new interpretation to the tradition of landscape painting and introduced impressionist landscape paintings to the Turkish country. With the innovations they brought to the Turkish art of painting, they enabled the next generation of painters to work in different styles in their works. In addition to their influence on the Turkish art of painting, the Çallı generation also contributed to educational life. The artists of the generation encouraged young artists to be original by teaching at Sanayi-i Nefise. The Çallı generation was a transition period between the Ottoman period and the Republican era. The artists of the generation developed impressionism without ignoring the pattern and transformed it into a form of their own. The painters of the Çallı generation are an important step in the originality of Turkish art.XVIII, 173 sayfatrinfo:eu-repo/semantics/openAccessİzlenimcilikİstanbulManzaraÇallı kuşağıTürk resim sanatıImpressionismLandscapeÇallı generationTurkish paintingTürk resim sanatında Çallı kuşağı sanatçılarının eserlerinde İstanbul imgesiThe image of Istanbul in the works of Çallı generation artists in Turkish paintingmasterThesis