Karadağ, EnginDeniz, SevgiKorkmaz, TuğbaDeniz, Gürkan2020-08-132020-08-132008-08-01Karadağ, E. vd. (2008). “Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı: Sınıf öğretmenleri görüşleri kapsamında bir araştırma”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 21(2), 383-402.2667-6788https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153346http://hdl.handle.net/11452/12190Ülkemizde 2005–2006 öğretim yılından itibaren yürürlüğe giren program, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı temel alınarak geliştirilmiştir. Bireyin bildiklerini yapılandırması, keşfetmesi ve yaratması şeklinde tanımlanan öğrenme, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımında; bilgilinin sorgulanması, yorumlanması ve analiz edilmesi sürecini kapsar. Bu süreçten hareketle yapılan araştırmada sınıf öğretmenlerinin yenilenen ilköğretim programlarının temelini oluşturan yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına ilişkin görüş ve düşünceleri saptanmaya çalışılmıştırIn our country, in the education year of 2005-2006 there has been a new program developed which based on constructivist learning approach. In the constructivist learning approach a person has to construct, discover and create what he/she knows and the learner can have the privilege to analyze, criticize and question what he/she knows. In this study, the views and the ides of classroom teachers regarding the constructivist learning approach taking a place in the center of the renewed primary school programmers have been tried to find out.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessYapılandırmacı öğrenme yaklaşımıSınıf öğretmeniİlköğretimConstructivist learning approachClassroom teachersPrimary educationYapılandırmacı öğrenme yaklaşımı: Sınıf öğretmenleri görüşleri kapsamında bir araştırmaConstructivist learning approach: A research on the scope of views of class teachersArticle383402212