Coşkun, Seyit2020-09-242020-09-242012Coşkun, S. (2012). "Ahlaki etik olanaklılığı olarak söylem-etiği". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 18, 187-195.2645-8950https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/276730http://hdl.handle.net/11452/12886Habermas’ın, iletişim kuramına bağlı olarak ortaya koyduğu söylem-etiği (Diskursethik)1 , hem bağlamsal ve hem de evrensel geçerli olabilecek ahlaki ilke ve normların elde edilmesini amaçlamaktadır. Aynı zamanda, ilke ve normların temellendirme ve uygulama sorunlarını da çözmeyi amaçlayan bu çaba, bilinç felsefesi paradigmasından farklı olarak dil felsefesi çerçevesinde ortaya konulan bir anlayış ve yöntemi gerekli kılmaktadır. Bu nedenle, iletişimsel rasyonellik ve bireysellik anlayışına bağlı biçimlenen bir ahlaki bakış açısı ve pratik söylem yöntemi önerilir.Diskursethik, die Habermas im Rahmen der kommunakativen Theorien vorgelegt hat, setzt sich die moralische Prinzipien und Normen, die es sowohl kontextuell als auch universal Gültigkeit können sein, zum Ziel. Zur gleichen Zeit diese Bemühung, die die Pobleme der Begründung und Anwendung von Prinzipien und Normen lösen will, braucht die Ansicht und das Verfahren im Hinblick auf die sprachliche Philosophie verschieden von Paradigma der Bewuβtseinsphilosophie. Deshalb wird den moralische Standpunkt und praktische Diskursverfahren im Rahmen der kommunikativen Rationalität und Individualität vorgeschlagen.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSöylem-etiğiPratik söylemEvrenselleştirme ilkesiSöylem ilkesiDiskursethikPraktische diskursUniversalierungsgrundsatzDiskursgrundsatzAhlaki etik olanaklılığı olarak söylem-etiğiDie theorie der diskursethik als die möglichkeit moralischen ethikArticle18719518