2021-04-072021-04-071974Akçay, O. (1974). “Yeni̇ mamulü yaşam evrenleri̇nde fi̇yatlama stratejisi”. Akademi: Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi Dergisi, 3(1), 162-176.http://hdl.handle.net/11452/19104Yeni mamuller işlemeler tarafından ilk defa üretilen mallardır. Bu mallar için pazar detaylı şekilde belirtilmiş değildir. İşletme rakip mamuller hakkında hiç bir bilgiye sahip olmadığı gibi, yeni mamulün dağıtım kanalları, üretim maliyeti ve kar marjları hakkında ön bilgisi yoktur. Potansiyel müşterilerin yeni mamulü alıp almayacakları belli değildir. Buna rağmen, yeni mamulün fiyatlama çalışmaları mamul işletmede iken başlar (1). Çünkü, yeni mamulün üretim kararını vermede yardımcı olan yatırımların verimliliğini ölçen analizler yapması gerekir. Bunlar; bugünkü değer hesabı, başabaş noktası analizi ve yatırımların geriye dönüş analizleridir. Bu analizlerin yapılması için yeni mamul fiyatının hiç olmazsa yaklaşık olarak belirlenmesi gerekir. Fiyatın belirlenmesinde, potansiyel müşterilerin alım gücünün, farklı üretim seviyesinde maliyetlerin ve yeni mamul riskinin ne seviyede olacağının önceden analiz edilmesi işletmeye yararlar sağlar.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessYeni mamulİşletmelerYatırımlarFiyatlama stratejisiYeni̇ mamulü yaşam evrenleri̇nde fi̇yatlama stratejisiArticle16217631