Uzun, AdemÇıtak, Beyhan2021-01-142021-01-142019-11-25Çıtak, A. (2019). Harmanlanmış öğretim ortamında DynEd kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.http://hdl.handle.net/11452/15044Bu çalışmanın amacı bilgisayar destekli İngilizce öğretim yazılımı olan DynEd'in harmanlanmış öğretim yöntemi ile uygulanmasına ilişkin; öğrenci görüşlerini, öğrencilerin DynEd kullanım durumlarını ve İngilizce akademik başarılarını araştırmaktır. Çalışma grubunu Bursa ili 23 Nisan Ortaokulu 6. sınıfta okuyan 87 öğrencinin oluşturduğu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması uygulanmıştır. Çalışma öncesinde öğrencilerin İngilizce seviyelerini belirlemek amacıyla DynEd yazılımına ait Düzey Belirleme Sınavı yapılmıştır. Sonrasında öğrencilere üç ay boyunca harmanlanmış öğretim yöntemi uygulanmıştır. Uygulanan öğretim yönteminde öğrenciler, evlerinde DynEd yazılımını bireysel olarak kullanmışlar; okulda ise öğretmenlerinin rehberliğinde DynEd'in harmanlanmış öğrenme kapsamında sunduğu sınıf içi etkinliklerine katılmışlar ve öğretmenlerinin uyguladığı motivasyon etkinliklerine tabi olmuşlardır. Ardından Düzey Belirleme Sınavı öğrencilere tekrar uygulanmış ve açık uçlu anket soruları sorularak öğrencilerin DynEd hakkındaki görüşleri alınmıştır. Çalışma sonrasında doküman analizi niteliğinde DynEd yazılımına ait Kayıt Yöneticisi kullanılarak öğrencilerin DynEd yazılımını kullanma durumları ve Düzey Belirleme Sınav başarıları betimsel olarak, açık uçlu anket soruları ise içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Açık uçlu anket sorularından elde edilen bulgulara göre görüş bildiren öğrencilerin önemli bir kısmı DynEd'e karşı olumlu bir tutum (%66,2) sergilemektedirler. Genel olarak öğrenciler, DynEd kullanımında öğretmen desteğini faydalı ve önemli; DynEd yazılımında en çok ilerleyenlere ödül (%45) ve yıldız çıkartma (%34) verilmesini motive edici bulmuşlardır. DynEd yazılımının ses kaydı ve tekrar özelliklerini faydalı; program içindeki ünite ilerleme hızını ise yavaş bulmuşlardır. Bunun yanı sıra DynEd'in İngilizce konuşma, okuma ve dinleme becerilerini arttırdığını ifade etmişlerdir. Öte yandan öğrenciler bu yazılımın daha ilgi çekici tasarlanması gerekliliğini vurgulamışlardır. Öğrenciler; DynEd yazılımı arayüzündeki etkileşim butonları içinde en çok tekrar butonunu kullanmışlardır. Tekrar butonundan daha az ve birbirine benzer sayıda mikrofon ve kulaklık butonlarını kullanmışlardır. Yazılımın bu şekilde kullanılması onun doğru ve etkili kullanıldığını göstermektedir. Üç aylık eğitim süresi göz önüne alındığında DynEd kullanım kılavuzuna göre, öğrencilerin ortalama DynEd kullanım sürelerinin (7 saat 19 dakika) yeterli olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Düzey Belirleme Sınavı açısından ise öğrenciler, ortalama olarak son yapılan sınavda ilk yapılana göre daha başarılı olsalar da DynEd kılavuzuna göre elde edilen bu başarı farkının yeterli düzeyde olmadığı görülmüştür.The purpose of this study is to investigate students' opinions, students' usage of DynEd and their English academic success regarding the implementation of a computer assisted English language software, DynEd, being used via blended teaching method. A qualitative case study method was applied in the study which consisted of 87 6th-grade students of 23 Nisan Secondary School of the province of Bursa. DynEd's Placement Test was conducted in order to determine English level of the students prior to the study. Following the test, a blended teaching method was applied to the students for three months. In the applied teaching method; students used DynEd individually at home, while they participated in the extension activities that DynEd include in the context of blended learning and attended the motivation activities done by their teacher. Subsequently, DynEd's Placement Test was re-applied to the students and the students' opinions on DynEd were taken with the open-ended questions. Following the study, the students' usage of DynEd was analyzed as a document analysis by using DynEd's Records Manager; their Placement Test results were analyzed descriptively; and the open-ended questions were analyzed using content analysis method. According to the findings obtained from open-ended questions, a significant proportion of the students who expressed their opinions showed a positive attitude (66.2%) towards DynEd. In general, the students found teacher support important and useful while using DynEd; they found it motivating being given award (45%) and star shaped sticker (34%) to those who made most progress in DynEd software. They stated that voice recording and repetition features of DynEd software are useful, while they found the pace of unit progression in the software slow. Furthermore, they expressed that DynEd enhances English speaking, reading and listening skills. On the other hand, they emphasized that the software should be designed more engaging. Among the interaction buttons on Dyned software interface, the students used the repeat button the most, used the microphone and headphone buttons less and similar with each other. The use of the software in this way shows that it is properly and effectively used. According to DynEd user guide; when the students' average duration of DynEd use (7 hours 19 minutes) was taken into consideration, it was determined that DynEd wasn't used sufficiently. In terms of Placement Test; although the students were more successful in the test taken subsequent to the study than the one taken previously on average, that success difference was found not to be significant in accordance with DynEd user guide.XVI, 108 sayfatrinfo:eu-repo/semantics/openAccessBilgisayar destekli dil öğretimiDynEdDynEd düzey belirleme sınavıDynEd İngilizce öğretim yazılımıHarmanlanmış öğretim yöntemiBlended teaching methodComputer assisted language learningDynEd English teaching softwareDynEd placement testHarmanlanmış öğretim ortamında DynEd kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleriStudents' opinions on using DynEd in a blended teaching environmentmasterThesis