Çakır, Tuba2021-02-222021-02-222006Çakır, T. (2006). "John Dewey'in eğitim felsefesi bağlamında "Eğitim Hakkı" ve günümüz eğitim sistemine eleştirel bir bakış". Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 6, 30-36.1303-4251http://hdl.handle.net/11452/16580Eğitim, insanlığın karşılaştığı tüm problemlerin hem nedeni hem de çözümüdür. Bu nedenle; eğitim yöntemleri dikkatle irdelenmeli ve eleştirilmelidir. Devlet politikası doğrultusunda oluşturulan sistemler her zaman tartışılmalı ve temelinde bireysel özgürlüğün bulunduğu yöntemler geliştirilmelidir. Bu bağlamda; eğitim sistemlerinin tarihçesine değinmek: John Dewey'in eğitim felsefesine göre günümüz eğitim sistemlerinin amaçlarına ve doğurduğu sorunlara dikkat çekmek istedimEducation is both the cause and the solution of all the problems of the humanity. Therefore, education methods should be scrutinized and criticized. Constituted systems should be politically constantly debated and methods participating foundation individual freedom should be improved. In this context, I would like to bring up a short history of education systems and according to John Dewey's education philosophy, attract attention aims and problems that are a result of education systems.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimÖzgürlükİnsan haklarıEğitim yöntemleriEducationHuman rightsFreedomEducation methodsJohn Dewey'in eğitim felsefesi bağlamında "Eğitim Hakkı" ve günümüz eğitim sistemine eleştirel bir bakışA critical evaluation of the "Education Right" and of the current educational system within the context of John Dewey's philosopy of educationArticle30366