2020-11-022020-11-021992Öcal, M. (1992). "Öğrencilerin "tercih gerekçeleri bakımından” öğretmen yetiştiren yükseköğretim kurumları arasında ilâhiyat fakültelerinin yeri: II. Yorumlar". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 4(4), 165-188.1301-3394https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/144167http://hdl.handle.net/11452/136821- Ankete katılan öğrencilerin mezun oldukları liseler, yöneldikleri branşlar ve öğretmenliğe yönelmede cinsiyet faktörü: a) Öğrencilerin mezun oldukları liseler ve yöneldikleri branşlar: Tespitlerimize göre; ankete katılan öğrencilerin mezun oldukları liselerin amaçlarına uygun bir dağılımla yükseköğretimden branş tercihi yaptıkları anlaşıl maktadır. Genel lise çıkışlılar; Sosyal Bilimler Bölümleri, Fen Bilimleri Bölümleri, Yabancı Diller Bölümleri ile Eğitim Yüksek Okullarında yoğunluk kazanmaktadırlar. Buna karşılık, Meslek Liselerinden mezunlar da çoğunlukla ortaöğrenimlerine uygun olarak yükseköğrenime yönelmektedirler. İmam-Hatip Lisesi çıkışlılar; İlâhiyat Fakültelerini, Kız Meslek Lisesi çıkışlılar; Meslekî Eğitim Fakültesini, Endüstri' Meslek Lisesi veya Teknik Liselerden mezun olanların çoğunluğu da Teknik Eğitim Fakültelerim öncelikle tercih ederek girmektedirler (Bkz. Tablo: I). Tercihlerin bu şekilde yapılmış olması tabiidir ve olması gerekeni de her halde budur denilebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖğrenciTercihlerBranşLiseYükseköğretimÖğrencilerin "tercih gerekçeleri bakımından” öğretmen yetiştiren yükseköğretim kurumları arasında ilâhiyat fakültelerinin yeri: II. YorumlarArticle16518844