2020-10-232020-10-231987umları aÖcal, M. (1987). "Öğrencilerin tercihleri bakımından; öğretmen yetiştiren yükseköğretim kurumlarında ilahiyat fakültelerinin yeri". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2(2), 171-185.1301-3394https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/144236http://hdl.handle.net/11452/13529Bu makalede, "Giriş’ten sonra; I. Kısımda: önce, lise mezunu gençlerin tercih sıralarına göre, İlahiyat Fakülteleri ile öğretmen yetiştiren diğer yükseköğretim kuramlarına duydukları ilgi derece­leri, sonra; aynı yükseköğretim kuramlarına kayıt hakkı kazanan öğrencilerin al­dıkları en yüksek puanlara göre yapılmış tespitler bulacaksınız. Tespitler, öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)nin öğrenci Tercih Formlarından alınmıştır. II, Kısımda: Yapılan tespitlerin yorumları yer almaktadır. Makale, bir sonuç değerlendirmesi ile bitirilmektedir.Dans çet article, il y a deux chapitres suivant Vintroduction. Dans le premier, on trouvera les determinations comparees en partant des preferences fies etudiants. Combien d'entre eux preferent-ils les facultes de Theo- logie ou les âutres facultes quipreparent des professeurs. Puis, on trouvera les deter­ minations faites selon des degres de points des etudiants inscrits dans les memes facultes. Ces determinations sont faites d'apres les formes de preference du centre de choix et de placement des Studiants. Dans le seconde, on trouvera les commentaires de ces determinations. Enfin, on considbre les.donnees de deux chapitres.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖğrenciÖSYMİlahiyat FakültesiEtudiantFaculté de ThéologieÖğrencilerin tercihleri bakımından; öğretmen yetiştiren yükseköğretim kurumları arasında ilahiyat fakültelerinin yeriPlace des facultes de thüologie parmi les etablissements de l’enseignement superieure qui preparent des professeurs du point de vue de preference; des etudiantsArticle17118522