2020-10-262020-10-262004-06-01Üstünova, K. (2004). “Eklerin öğretimi üzerine bir iki söz”. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(6), 173-182.1302-2423https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/214694http://hdl.handle.net/11452/13557Türkçe, yapı bakımından sondan eklemeli bir dildir. Gerek yeni kavramlara karşılık yaparken, gerek sözcükleri başka sözcüklere bağlarken eklerden yararlanırız. Türkçenin eklemeli yapısı, eklerin değerini artırmakta, onları ön plana çıkarmaktadır. Ekler; sözlük anlamı olmayan, ama görev anlamları olan dil birimleri olduklarından, diğer dil birimleri gibi hem görevsel, hem anlamsal işlevleri bakımından değerlendirilmeli; bulunduğu yerdeki iki işlevi de açıkça ortaya konmalıdır. İşlevlerinin sağlıklı belirlenebilmesi için, ait olduğu bütün içinde ele alınmalı; bulundukları yere katkıları belirlenmelidir. Ancak o zaman dilin mantığı kavranacak, daha etkili ve yetkin bir Türkçeye ulaşılacaktır.Turkish is an agglutinative language and in Turkish affixes are the language units that are used to produce words for new concepts. This makes affixes an important part of the language. Affixes do not have lexical meaning but they have grammatical meaning. Therefore, they should be analyzed in terms of both lexical and syntactic functionality and function of an affix in a word should be described in terms of both of these aspects. It is important to take the context into consideration in order to determine the functionality of an affix successfully which will yield a better comprehension of logic of the language and hence its usage in a more effective way.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEkTüretmeÇekimİşlevAffixDerivationİnflectionFunctionEklerin öğretimi üzerine bir iki sözSome thoughts on teaching affixesArticle17318256