2020-10-282020-10-281991Ay, M. E. (1991). "İslam hukuku kaynaklarına göre, pedagojik açıdan çocuk eğitiminde dayak cezasına getirilen sınırlamalar". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 3(3), 225-230.1301-3394https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/144210http://hdl.handle.net/11452/13606Gerek Batı, gerekse İslam Eğitim Sisteminde disiplini sağlamak ve eğitim-öğretimin devamı için ceza yöntemlerinden biri olan dayağa zaman zaman başvu­rulduğu bilinmektedir. İslam’da sorumluluk (mükellefiyet) büluğ (ergenlik) döne­miyle başladığı için büluğ öncesi yaşlan ilgilendiren hukukî konular için ayn ça­lışmalar yapılmıştır. Çocuk Hukuku ile ilgili bu müstakil çalışmalar, aynı zaman­da İslam Eğitim Sistemine de kaynaklık etmişlerdir. Böylece çocuklar ve eğitimle­ riyle ilgili konular hukukî temelleri olan esaslar hüviyetine kavuşmuş, gerektiğinde görevini kötüye kullanan sorumlularâ çeşitli cezalar verilebilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİslam eğitim sistemiPedagojiBuluğ çağıÇocuk hukukuİslam hukuku kaynaklarına göre, pedagojik açıdan çocuk eğitiminde dayak cezasına getirilen sınırlamalarArticle22523033