2020-08-242020-08-242013-05-02Akbaba, S. ve Eroğlu Y. (2013). “İlköğretim öğrencilerinde siber zorbalık ve mağduriyetin yordayıcıları”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 26(1), 105-121.2667-6788https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153495http://hdl.handle.net/11452/12408Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinde siber zorbalık ve mağduriyetin yordayıcılarını belirlemektir. Araştırmaya 231 231 (% 54,5’i kız, % 45,5’i erkek) ilköğretim öğrencisi katılmıştır. Veriler Kişisel Bilgi Formu ve Siber Mağdur ve Zorbalık aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma sonuçları anne ve babanın eğitim düzeyi, çocukların anne ve babalarının internet becerisine ilişkin algısı ve ebeveyn denetiminin siber zorbalığı yordadığını göstermiştir. Siber mağduriyeti ise yalnızca cinsiyet yordamıştır. Sonuçlar alanyazın doğrultusunda tartışılmıştır.The purpose of this research is to examine the predictors of cyberbullying and victimization in elemantary school students. 231 elementary school students (54,5 % female, 45,5 % male) were involved in this research. Data were gathered through Personal Information Form and Cyber Victim and Bullying Scale. Results of this study revealed that children’s perception of their mothers’ and fathers’ internet literacy level, education level of mothers and fathers, and parental monitoring predicted cyber bullying. Cyber victimization was predicted exclusively by gender. Results of this study was discussed in the light of the literature.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSiber zorbalıkSiber mağduriyetÇoklu regresyon analiziCyberbullyingCybervictimizationMultiple regression analysisİlköğretim öğrencilerinde siber zorbalık ve mağduriyetin yordayıcılarıThe predictors of cyberbullying and cybervictimization in elemantary school studentsArticle105121261