2021-03-092021-03-091988Çelen, N. (1988). "Emotional disturbances and their relation to learning". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 239-242.2667-6788http://hdl.handle.net/11452/17257Children learn at various rates of speed. Some of them who have physical defects (poor vision or hearing) may fail to learn. Physical defects are not the only reasons for non-learning. The children who have emotional conflicts show the symptoms of non-learning also. Resistance to learning is accompanied by school phobia, truancy, extreme withdrawal from classroom activities. Warm and accepting class-room teachers help to solve the problems of child ren. Sometimes they are not capable to over come the severe ones. The child who has serious disability needs special help from a trained therapist.Her çocuğun öğrenme hızı birbirinden çok farklıdır . Görme ve işitme özürlü olan çocukların ise öğrenme güçlüğü çektikleri bilinmektedir. Sadece fiziksel özürü olan çocuklar değil, duygusal bozuklukları olan çocuklar da öğrenme güçlüğü çekerler öğrenme güçlüğünün yanı sıra okul korkusu, okuldan kaçma, sınıf aktivitelerine katılmama gibi özellikler de gösterirler. Ilımlı ve kabul edici sınıf öğretmenleri çocukların bu tip problemlerini çözebilir. Problem çok ciddi olduğu takdirde sınıf öğretmenleri çözüm getirmede yeterli değildirler. Ciddi öğrenme bozukluklarında bu konuda özel eğitim görmüş bir terapiste gerek vardır .eninfo:eu-repo/semantics/openAccessÖğrenme güçlüğüÖzel eğitimLearning disabilitiesEmotional disturbances and their relation to learningDuygusal rahatsızlıklar ve bunların öğrenmeyle ilişkisiArticle23924231