Pınar, A. Haluk2021-03-182021-03-182006Pınar, A. H. (2006). ''İşletmelerde strateji kavramının gelişimine tarihsel perspektifle bir bakış ve 21. yüzyılın strateji yaklaşımı: stratejik düşünce''. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(2), 159-171.1301-3386http://www.uludag.edu.tr/dosyalar/iibfdergi/genel-dokuman/2006_2/AS08.pdfhttp://hdl.handle.net/11452/17914Strateji kavramı, günümüz işletmelerinde giderek daha çok üzerinde durulan bir kavramdır. Küresel rekabetin sonucunda oluşan hiper-rekabet ortamlarında işletmeler, bu ortamların gerekliliklerine uygun strateji anlayışına sahip olmalıdırlar. İşletmelerde strateji kavramının tarihsel gelişim sürecine bakıldığında rekabet içerikli olarak, daha çok yirminci yüzyılın ikinci yarısından itibaren kullanılmaya başlandığı görülmektedir. 21. yüzyılda rekabet avantajı kazanmak isteyen işletmelerin stratejik düşünceyi ön plana almaları gerekmektedir. Stratejik düşünce, stratejilerin geliştirilmesi ve uygulanması aşamalarında organizasyonun sadece üst düzey yönetiminin sahip olduğu zihin gücünü değil, organizasyonun tamamının zihin gücünü kullanmaya yönelik bir yaklaşımdır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessStratejiRekabetStratejik planlamaStratejik düşünceİşletmelerde strateji kavramının gelişimine tarihsel perspektifle bir bakış ve 21. yüzyılın strateji yaklaşımı: stratejik düşünceArticle159171252