Paksu, M. ŞükrüTaşdemir, Haydar Ali2020-05-222020-05-222006Paksu, M. Ş. ve Taşdemir, H. A. (2006). "Çocuklarda akut bilinç değişikliğine yaklaşım". Güncel Pediatri, 4(3), 80-87.1304-90541308-6308https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/909971http://hdl.handle.net/11452/10789Bilinç; kişinin kendinin ve çevrenin farkında olması durumudur. Bilincin içeriği; dikkat, duyu, algılama, hafıza, yönetme ve yönelim olarak sıralanabilir. iki komponenti vardır. Birisi uyanıklık, diğeri farkında olmadır. Uyanıklık ile farkında olma arasındaki ilişki hiyerarşiktir. Farkında olma ancak uyanıklık ile mümkün iken farkında olma kaybolsa bile uyanık olunabilir 1 . Farkında olmanın etkilendiği durumlarda dikkat eksikliği, demans, konfüzyon ve deliryum görülür 2 . Konfüzyonda; dikkat bozulmuştur ancak mental testlerin yapılabilmesi için yeterli uyanıklık sağlanabilir. Deliryumda ise nöronal eksitabilte artmıştır ve konfüzyon tablosuna huzursuzluk, saldırganlık, halisünasyonlar ve otonom disfonksiyon aşırı terleme, taşikardi, hipotansiyon eklenir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBilinçAkutUyanıklıkFarkında olmaConsciousnessAcuteVigilanceAwarenessÇocuklarda akut bilinç değişikliğine yaklaşımApproach to acute consciousness change in childrenArticle808743