2024-04-182024-04-182023-07-31Özhan, M. M. ve Yalçıntaş, E. (2023). "Dezavantajlı bölgelerde görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin bilim şenliklerine ilişkin görüşleri: Bursa 4007 bilim şenliği örneği". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), 669-691.2667-6788https://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/79648/1293395https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3126413https://hdl.handle.net/11452/41163Bu çalışmada okul öncesi eğitiminin önemine ve bilim şenliklerinin bu eğitim için ne kadar önemli olduğuna odaklanmaktadır. Okul öncesi dönemi, dil, doğa ve çevresel etkileşimlerle birleştirerek çocukların gelişimini desteklemek için önemli bir fırsattır. Ancak, öğretmenlerin ve okul ortamının desteği gerekmektedir. Bu nedenle bilim şenlikleri gibi zengin öğrenme alanları, çocukların günlük hayatlarında gördükleri olay ve cihazların basit bir mantıkta gerçekleştiğini anlamalarına yardımcı olabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Bursa Bilim ve Teknoloji Merkezinde gerçekleştirilen “Bursa Bilim Şenliği Faz-1 Anasınıflarımızla 7’den 77’ye Bilimle Şenleniyoruz” isimli bilim şenliğine katılan dezavantajlı bölgelerdeki anaokullarındaki öğretmenlerin bilim şenliğine yönelik görüşlerini belirlemektir. 120 öğretmene yapılan anket sonucunda, bilim şenliği mekânı ve atölyelerinin öğretmenlere kişisel ve mesleki faydalar sağladığı belirtilmiştir. Şenlikte yürütülen etkinliklerin çocukların sosyal etkileşimleri üzerinde olumlu etki sağladığı ve öğretmen ve öğrencilerin özgüven kazandıkları tespit edilmiştir. Bulgular doğrultusunda, bilim şenliğinin dezavantajlı bölgelerde bulunan okul öncesi çocukları için çeşitli faydalar sağladığı ve sürekliliğinin desteklenmesi önerilmektedir.This study focuses on the importance of pre-school education and how important science festivalsare for this education. Preschool is an important opportunity to support children's development by combiningthem with language, nature and environmental interactions. However, the support of teachers and the schoolenvironment is needed. For this reason, rich learning areas such as science festivals can help children understand that the events and devices they see in their daily lives take place in a simple logic. The aim of thisstudy is to determine the opinions of teachers in kindergartens in disadvantaged regions who participated inthe science fair named “We are celebrating science from 7 to 77 with our Bursa science festival phase-1 kindergartens” held in Bursa Science and Technology Center. As a result of the survey conducted with 120 teachers, it was found that the science fair venue and workshops provided teachers with personal andprofessional benefits. It has been determined that the activities carried out in the festival have a positiveeffect on the social interactions of the children and that the teachers and students gain self-confidence. Inline with the findings, it is suggested that the science fair provides various benefits for pre-school children in disadvantaged areas and its continuity should be supported.trinfo:eu-repo/semantics/openAccess4007 TÜBİTAK bilim şenlikleriDezavantajlı bölgelerDezavantajlı çocuklarÖğretmen görüşleri4007 TUBITAK science festivalDisadvantaged regionsDisadvantaged childrenTeacher opinionsDezavantajlı bölgelerde görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin bilim şenliklerine ilişkin görüşleri: Bursa 4007 bilim şenliği örneğiOpinions of preschool Teachers working in disadvantaged regions about science festival: Bursa TUBITAK-4007 science festival exampleArticle669691362https://doi.org/10.19171/uefad.1293395