2021-06-072021-06-071993Tüz, M. V. (1993). "Organizasyonlarda değişim, değişime tepki ve tepkilerin önlenmesi". Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(1-2), 133-142.http://hdl.handle.net/11452/20242Değişme her insan toplumunun temel özelliğidir. İçinde yaşadığımız çağ hızlı bir değişme çağıdır. Bu nedenle işletmelerde değişiklik uygulamaları kaçınılmazdır. Konu artık değişmek ya da değişmemek değildir. Değişimin ne zaman ve nasıl yapılacağıdır. Değişme bir yandan sorunlara çözüm getirirken, öte yandan yeni sorunların ortaya çıkmasına neden olur. Bu nedenle bazı durumlarda değişmeye direnç gösterilebilir. İnsanların değişmelere karşı gösterdikleri davranış biçimleri, işletme içi ve işletme dışı çevre koşullarını analiz eden bir "değişiklik yönetimi" ile yönlendirilebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOrganizasyonlarda değişimDeğişime tepkiTepkilerin önlenmesiOrganizasyonlarda değişim, değişime tepki ve tepkilerin önlenmesiArticle133142141-2