Giray, Tuğrul2021-02-192021-02-192001Giray, T. (2001). "Bilimde balarısı". Uludağ Arıcılık Dergisi, 1(2), 6-10.2687-5594-http://hdl.handle.net/11452/16506Binlerce balarısı kovanda herhangi bir merkezi yönetim olmaksızın balacılıktan tarimcılığa dek gereken her işi görürler. Arılar her an her tür işle karşı karşıya olmalarına rağmen yaşiarına ve kabiliyetlerine göre işler seçer ve sadece bunlarla meşgul olurlar. Örneğin, nektar yükü nü toplayıcı arılardan alan ve depolamaya götüren bir an çevresindeki toplayıcı arıların dans ile ilan ettiği kaynaklara ilgi göstermez. Arı topluluğu aynı şehir toplumunda olduğu gibi ilgi alanlarına , mesleklerine göre bir iş bölümü gösterir. Bu yaşla ilintili iş bölümü bireysel bir davranışsal gelişimin ürünüdür. En genç erişkin arılar kendi hücrelerini temizlerler, sonra bakı cılık işlerini görev edinir, kurtcuklara arı sütü verirler. Daha sonra toplayıcı arıların getirdiği nektarı bal gözelerinde depolarlar, sonra kovan girişini beklerneğe başlarlar, sonra da belirgin bir geçi ş yapıp tariacılığa başlarlar. Bu görü nüşte düzensiz, bireysel çabalardan __ bir de baka rız ki bir düzen ortaya cıkmıştır. Orneğin, ko vanın ortasında yeni gelişen kurtcuk halinde anlar, onların çevresinde polen ya da çiçek tozu, en dışta da bal biriktirilmiştir (Şekil1 ). Hem arıların bireysel davranış ve gelişimi , hem de bunun ürünü olan kovanda iş bölümü ve yapısal düzen bilimin ilgisini çekmiştir. Bu konuların incelenmesi bize bir çok yeni kavram oluşturma ve anlama açısından katkıda bulunmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBal arısıBalarılarında işbölümüTozlaşmaBilimde balarısıArticle61012