Gülmez, Gülnihal2021-03-102021-03-101988Gülmez, G. (1988). "Yabancı dil öğretim bilgisinde yanlış çözümlemenin yeri". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 263-268.2667-6788http://hdl.handle.net/11452/17286Bu çalışma, I.Bölümü U. Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi C.I, S.1 'de çıkan yazının Il. Bölümü'dür.Yanlış çözümlemelerinde, doğal olarak öğrencinin erek dilin kurallarını öğrenmesi gerektiğini düşünerek, öğrenenin dilini erek dille , daha doğrusu erek dilin bir öğretim izlencesi oluşturacak biçimde seçilmiş , sınıflandırılmış, sıralanmış yönleriyle, karşılaştırıyoruz. Bir yabancı dilin öğrenilmesini konu alan kuramsal araştırmada ise, öğrenciye o ana kadar öğretilmiş olanla öğrencinin bilgisi karşılaştırılır. Oysa en azından sağduyulu davranmak gerekirse, yabancı dil öğrence süreci ve öğrenenin dilinin özellikleri konularındaki bilgilerimizi geliştirmeden yanlış çözümlemelerinden yeterince yararlanamayacağımızı kabul etmeliyiz .trinfo:eu-repo/semantics/openAccessYabancı dil öğretimiDilbilgisiYabancı dil öğretim bilgisinde yanlış çözümlemenin yeriArticle26326831