Mucuk, İsmet2021-06-232021-06-231979Mucuk, İ. (1979). "Pazarlama araştırmalarında kullanılan çok değişkenli analiz teknikleri". Bursa Üniversitesi İktisadi ve Sosyal Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(1), 49-58.http://hdl.handle.net/11452/20755Bu makale, pazarlama araştırmalarında kullanılması giderek yaygınlaşan bir grup modern analiz tekniğini yani «Çok değişkenli analiz tekniklerini» tanıtma ve amacını taşımaktadır. İşletmelerin pazarlama problemlerine ilişkin araştırmalara olan ihtiyacı, tüketiciye yönelik yeni pazarlama anlayışı çerçevesinde, bugün her zamankinden daha fazladır. Bu yüzden bir yandan bilinen bilimsel araştırma metot ve teknikleri ve bunların kullanım olanaklarının geliştirildiği ; bir yandan da bunlara yenilerinin eklenmesine çalışıldığı görülmektedir. Burada, önce, işletme yönetiminde pazarlama araştırmasının yeri belirtilerek, çok değişkenli analiz kavramına değinilecek; sonra bu tür analizin başlıca tekniklerinin tanıtılması yoluna gidilecek ve bunu değerlendirme ve sonuç bölümü izleyecektir. Günümüzde işletme yöneticileri, tüketicilerle direkt olarak temasta bulunmak suretiyle onların arzu ve isteklerini saptama ve zaman içinde bu arzu ve isteklerdeki değişmeleri izleme olanağından yoksundurlar.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessPazarlamaAnaliz teknikleriPazarlama araştırmalarında kullanılan çok değişkenli analiz teknikleriArticle495811