Çankaya, İbrahim2020-08-202020-08-202011-04-01Çankaya, İ. (2011). “İlköğretimde akran zorbalığı”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 24(1), 81-92.2667-67882667-6788https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153431http://hdl.handle.net/11452/12354Bu araştırmanın amacı ilköğretim sekizinci sınıfa devam eden öğrencilerin akranlarından gördükleri zorba davranışları tespit etmektir. Araştırmanın çalışma evrenini 2009-2010 eğitim-öğretim döneminde Elazığ İli Merkez İlköğretim Okullarında öğrenim gören sekizinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi; çalışma evreninde yer alan 97 ilköğretim okulu arasından tesadüfi olarak seçilen toplam 15 ilköğretim okulu içerisinde yer alan 404 öğrenciden oluşmaktadır. Bu öğrencilerden toplanan verilerden 201 tanesi değerlendirilmeye alınmıştır. Öğrencilerin en çok karşılaştıkları zorba davranışların sözlü ve fiziksel zorba davranışlar olduğu tespit edilmiştir. Erkek öğrencilerin kızlara göre daha fazla zorba davranışlara maruz kaldıkları saptanmıştır.The aim of this study is to identify the types of bullying encountered by primary school 8th graders. Its population consists of 8th graders attending the primary schools located in the province of Elazığ during the term of 2009-2010 school year. The sample consisted of 404 students selected randomly from a total of 15 primary schools, which were also selected randomly from among the 97 schools in the study population. A total of 201 questionnaires which were returned by these students were analyzed. The most common types of bullying behaviors encountered by students were verbal and physical bullying. Boys students more exposed to peer bullying than girls students.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessZorbalıkAkran zorbalığıZorbalık tipleriBullyingPeer bullyingTypes of bullyingİlköğretimde akran zorbalığıPeer bullying in primary educationArticle8192241