Hacıömeroğlu, GüneyTaşkın, Çiğdem Şahin2020-08-192020-08-192010-08-01Hacıömeroğlu, G. ve Taşkın Ç.Ş. (2010). “Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimi yeterlik inançları”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 23(2), 539-555.2667-6788https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153420http://hdl.handle.net/11452/12326Öğretmen yeterlik inancı, öğretmenlerin öğrenci performansını etkilemeye yönelik becerilerine ilişkin inançları olarak tanımlanmaktadır. Birçok araştırmacı öğretmen inancı ile alan bilgisinin öğretmen yetiştirmede önemli bir yer tutmasına rağmen öğretmen adayı yetiştirme üzerine odaklanan araştırmaların bu konuyu yeterince ele almadığını vurgulamaktadır (Enochs, Smith and Huinker, 2000). Bu sebeple, araştırmada Enochs ve ark. (2000) tarafından geliştirilen Matematik Öğretimi Yeterlik İnanç Ölçeği’ni Türkçe’ye uyarlamak ve sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimine ilişkin yeterlik inançlarını belirlemek amaçlanmıştır. Ölçeğin uyarlanmış halinin 17 maddeden oluştuğu ve ölçeği oluşturan faktörlerin dağılımının özgün halinden farklı olduğu görülmektedir. Ölçeğin Cronbach alfa iç tutarlık katsayısı 0,712 ve Pearson korelasyon katsayısı ise (r= 0,714 ve p=0,001) olarak belirlenmiştir. DFA ve AFA sonuçları ölçeğin geçerli ve güvenilir bir araç olduğunu göstermektedir. Adayların ölçeğe yönelik görüşlerinin cinsiyetlerine, öğrenim düzeyi ve başarı notuna göre farklılaşmadığı; ancak, ‘Etkili Öğretimde Öğretmenin Rolü’ faktörünün kız öğretmen adaylarının lehine farklılaştığı görülmektedir.Teacher efficacy beliefs are defined as teachers’ beliefs about their abilities which influence students’ performance. Although beliefs and content knowledge are important factors in teacher training, this issue is not investigated adequately (Enochs, Smith and Huinker, 2000). This research aims to adapt the Mathematics Teaching Efficacy Belief Instrument developed by Enochs et al. (2000) and determine elementary preservice teachers’ efficacy beliefs concerning mathematics teaching. The adapted instrument includes 17 items and factor loading for these items were different in comparison to original. Cronbach alpha coefficient for the overall instrument was 0,969. EFA and DFA results showed that the adapted instrument can be considered as valid and reliable. There were no significant differences amongst preservice teachers’ efficacy beliefs regarding gender, achievement and grade level. However, there was a significant relationship between their efficacy beliefs and gender concerning the Teachers’ Role in Effective Teaching factor in favor of female preservice teachers.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSınıf öğretmeni adayıYeterlik inancıMatematik öğretimiElementary preservice teacherEfficacy beliefsMathematics teachingSınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimi yeterlik inançlarıElementary preservice teachers’ mathematics teaching efficacy beliefArticle539555232