Aytekin, CahitAydın, Fatih2020-09-282020-09-282017-06-07Aytekin, C. ve Aydın F. (2017). “Fen bilimleri öğretmenlerinin fen ve matematik öğretim programlarının entegrasyonuna yönelik görüşleri”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 30(2), 443-464.1301-3416https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/387150http://hdl.handle.net/11452/12934Bu çalışma 12-14 Mayıs 2016 tarihlerinde Konya’da düzenlenen “14th JTEFS/BBCC conference Sustainable Development, Culture, Education: Innovations and Challenges of Teacher Education for Sustainable Development” isimli uluslararası kongrede sunulan sözlü bildirinin genişletilmiş halidir.Bu çalışmada fen bilimleri öğretmenlerinin fen ve matematik öğretim programlarının entegre edilmesiyle ilgili görüşlerinin ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Sakarya ili Sapanca ilçesinde çalışan 6 fen bilimleri öğretmeni gönüllü olarak çalışmaya katılmıştır. Görüşmeler uzman görüşü ve literatür doğrultusunda hazırlanan yarı yapılandırılmış sorularla yapılmıştır. Bu görüşmeler ses kayıt cihazına alınarak yazılı doküman haline getirilmiş ve iki bağımsız araştırmacı tarafından analiz edilmiştir. Böylece iki müfredatın uyumu noktasında yaşanan sıkıntılar ve öğretmenlerin entegrasyon üzerine ne düşündükleri ortaya çıkarılmıştır. Çalışmanın en çarpıcı sonuçlarından biri de fen ve matematik öğretim programlarındaki ilişkili konuların uyumlu biçimde sıralanmadığı görüşünün bütün öğretmenler tarafından ifade edilmesi olmuştur.This study aimed to investigate some science teachers' opinions on the integration of science and mathematics curriculum. There were six science teachers who work in six different middle school in the Sapanca town from the city of Sakarya. Semi-structured interviews prepared in accordance with expert views and the literature. These interviews have transcripted and analyzed by two independent researchers. At the and of the study, it was revealed opinions of the teachers about the integration science and mathematics curriculum. One of the most striking results is that all of the teachers who involved in this study indicate that science and mahtematics curriculum were prepared without considering related topic in accordance with other.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFen ve matematik entegrasyonuFen bilgisi öğretmenleriÖğretim programları arası uyumIntegration of science and mathematics curriculumScience teachersCoherence between curriculumsFen bilimleri öğretmenlerinin fen ve matematik öğretim programlarının entegrasyonuna yönelik görüşleriOpinions of science teachers about integration of science and mathematics curriculumArticle443464302