Henning, Grant2021-03-102021-03-101988Henning G. (1988). "Efl öğretmenleri için kaçınılması gereken yirmi yaygın test hatası". çev. Zübeyde Yıldız. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 293-299.2667-6788http://hdl.handle.net/11452/17293Bir dereceye kadar iyi test metodu, iyi dil kullamını gibi, hatalardan sakmmay­la gerçekleştirilebilir. Hemen hemen her dil öğretim programı test hazırlığı ve idare­sini gerektirir, ancak belli yaygın test hatalarından kaçınıldığı derecede böyle test­lerin zahmete değer seçmeler, teşhise yarar değerlendirme araçları oldukları söyle­nebilir. Burada bulunan yaygın test problemleri listesi detaylı değildir, fakat sınıf ve çevresi kullanıını için hazırlanan testlerle ilgili geniş bir deneyimden edinilmiştir, böylece bir temsilci olduğu söylenebilir. Bu listenin, kendi sınavlarını hazırlamakta olan EFL öğretmenlerine kılavuz olarak hizmet etmesi için bir çeşit kontrollistesi olması amaçlandı. En yaygın hatalar aşağıdaki gibi 4 kategoride gruplanır: Genel sınav nitelikleri, soru nitelikleri, test geçerliği ile ilgili kavramlar, idari ve puanlama konuları. Her kategorinin altında 5 özgün hata tanımlanmıştır . Bazı hatalar ve iyileştirme metodları tekrar edilmiş olmasına rağmen, aşağıdaki 20 halanın her biri, tahlil edildiğinde, gelişmiş bir test programında ortaya çıkacak gerçek bir problem oluşturabilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEFLTestlerSınav nitelikleriEfl öğretmenleri için kaçınılması gereken yirmi yaygın test hatasıArticle29329931