2020-12-072020-12-072003Kılavuz, M. A. (2003). "Yetişkin din eğitimcilerinde bulunması gereken özellikler". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 12(1), 135-152.1301-3394https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/143907http://hdl.handle.net/11452/14330Öğrenme açısından çocuk ve yetişkinlerin farklı özellikleri olması sebebiyle yetişkinlerin eğitimi ile ilgilenen öğretmenlerin farklı bir donanıma sahip olmaları gerekmektedir. Din eğitimcisi yetişkinlere ilgi göstermeli, onları desteklemeli ve cesaretlendirmelidir. Yetişkin öğrencileri desteklemek ve cesaretlendirmek büyük ölçüde diyalogla gerçekleşmektedir. Diyalog ortamının oluşturulması da güven verici, sevgi ve saygıya dayalı ilişkiler sonucu meydana gelmektedir. Öğrenme ortamı, öğretmen öğrenci arasında elde edilen güven ve saygı ile şekillenmektedir. Karşılıklı güven ve saygı, ifade hürriyetini kuvvetlendirmektedir. Bu unsurların eğitimin bir parçası olması durumunda yetişkinler, eleştirel bakış açısı kazanarak araştırmaya yönelik bir öğrenme ortamına kavuşmuş olurlar.As children and adults have different features from the point of learning, the teachers dealing with adult education should have different equipment. religious educator should interest in adults, support and encourage them. this occurs by way of dialogue. dialogue occurs by way of relations depending on reliability, love and respect. learning milieu is formed by trust and respect occured between teacher and adult student. Respectively trust and respect make expressing freedom stronger. as these elements become parts of education, adults reach a learning milieu by getting a critical point of view.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessYetişkinDin eğitimiDin eğitimcisiAdultReligious educationReligious educatorYetişkin din eğitimcilerinde bulunması gereken özelliklerFeatures of the adult religious educatorsArticle135152121