2021-06-152021-06-151987Çabuk, A. (1987). "Değişken maliyetler ve fiyatlama kararları". Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(1-2), 77-83.http://hdl.handle.net/11452/20485İşletme yöneticilerinin almak zorunda oldukları en önemli faaliyet kararlarından birisini ürettikleri mal ve hizmetleri fiyatlama kararlan oluşturur. İşletme açısından stratejik bir nitelik taşıyan fiyatlama kararlan maliyet dışında birtakım faktörlerin de dikkate alınmasını zorunlu kılar. Fiyatlamada etkili olan, maliyet dışındaki diğer faktörler arasında; sektörün özelliği, sektör içindeki ve sektörler arasındaki rekabetin derecesi, mal veya hizmetin talep elastikiyeti, ekonominin içinde bulunduğu şartlar, işletmenin finansal yapısı, mamulün özellikleri, kurumsal yapı, kapasite kullanım oranı, devletin getirdiği sınırlamalar ve stok birikimi sayılabilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDeğişken maliyetlerFiyatlama kararlarıİşletme yöneticileriMal ve hizmet fiyatlamaDeğişken maliyetler ve fiyatlama kararlarıArticle778381-2