Yılmaz, Meriç Yıldız2021-04-082021-04-082020-10-27Özdemir, S. T. ve Yılmaz, M. Y. (2020). ''Anatomi bilgisini değerlendirmede kullanılan uygulama sınavları''. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 46(3), 413-419.1300-414Xhttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1214476https://doi.org/10.32708/uutfd.773358http://hdl.handle.net/11452/19266Anatomi mezuniyet öncesi Tıp Eğitimi müfredatının önemli bir ayağıdır. Anatomi öğretme-öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi süreci, bu temel bilim disiplini geniş bir konu olduğundan karmaşık bir iştir. Uygulamada kurumlar arası farklılıklar olmakla birlikte ölçme ve değerlendirme temel olarak üç alanı içerir: teorik bilgi, pratik bilgi ve klinik bilgi. Bu derlemede anatomi pratik bilgisinin ölçülmesinde kullanılan belli başlı uygulama sınav tipleri hakkında bilgi verilmeye çalışılmıştır.Anatomy is an essential pillar of the Medical Education curriculum before graduation. Evaluating anatomy teaching-learning outcomes is a complex task, as anatomy is a broad and fundamental science discipline. Inter-institutional differences in practice, measurement, and evaluation mainly involve three areas: theoretical knowledge, practical knowledge, and clinical expertise. This review tried to give information about the main types of practice exams widely used to measure anatomy practical knowledge.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDeğerlendirmeAnatomiUygulama SınavıSınavEvaluationAnatomyPractical examinationExamAnatomi bilgisini değerlendirmede kullanılan uygulama sınavlarıPractical exams used in evaluation of anatomic knowledgeArticle413419463