Erden, SalihAksoy, Beyhan2021-04-222021-04-222021-02-12Aksoy, B. (2021). Beden Eğitimi ve Spor öğretmeni adaylarında gelecek zaman algısı ve tükenmişlik düzeylerinin incelenmesinde Bursa Uludağ Üniversitesi örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.http://hdl.handle.net/11452/19892Bu çalışmada Beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarında gelecek zaman algısı ve tükenmişlik düzeylerinin bazı değişkenlere göre (cinsiyet, sınıf seviyesi, not ortalaması, gelir düzeyi, müsabık sporculuk) incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Bursa Uludağ Üniversitesi spor bilimleri fakültesi beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 198 %64,1’i (n=127erkek), %35,2’si (n=71kadın) öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak demografik bilgi formu, Husman ve Shell (1996) tarafından geliştirilmiş Gelecek zaman algısı ölçeği ve Maslach Tükenmişlik envanteri öğrenci formu (MTE-ÖF) ölçek Schaufeli, (1996) kullanılmıştır. Elde edilen veriler analiz edilirken frekans, ortalama, yüzde alma gibi yöntemlerden yararlanılmıştır. Verilerin normal dağılıp dağılmadığının tespiti Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk testleriyle analiz edilmiş ve verilerin normal dağıldığı gözlenmiştir. Normal dağılım gösteren niceliksel verilerde iki grubun karşılaştırılması amacıyla bağımsız T testi; üç ve üzeri grupların karşılaştırılması için One Way-Anova testlerinden faydalanılmıştır. Gelecek zaman algısı ölçeğinin, tükenmişlik envanteri ölçeğine olan etkisini belirlemede pearson korelasyon analizi yapılmış ve anlamlılık düzeyi p<0.05 ve p<0.01 için test edilmiştir. Bulgular genel olarak değerlendirildiğinde yapılan korelasyon analizi sonuçlarına göre gelecek zaman algısı ölçeği bağlılık, hız ve genişlik alt boyutlarıyla tükenmişlik envanteri ölçeği toplam boyutu arasında pozitif yönlü anlamlı ilişki olduğu gözlenmiştir.In this study, it was aimed to examine future time perception and burnout levels in physical education and sports teacher candidates according to some variables (gender, grade level, grade point average, income level, competitive sportsmanship). The sample of the study consists of 198, 64.1% (n = 127 men) and 35.2% (n = 71 women) of preservice teachers studying at Bursa Uludağ University sports sciences faculty physical education and sports teaching department. Demographic information form, Future time perception scale developed by Husman and Shell (1996) and Maslach Burnout inventory student form (MTE-ÖF) scale Schaufeli, (1996) were used as data collection tools. While analyzing the obtained data, methods such as frequency, average and percentage were used. The determination of whether the data is normally distributed or not was analyzed by Kolmogorov-Smirnov and Shapiro-Wilk tests and it was observed that the data were distributed normally. Independent T test to compare two groups in quantitative data with normal distribution; One Way-Anova tests were used to compare three and more groups. Pearson correlation analysis was performed to determine the effect of future time perception scale on burnout inventory scale and significance level was tested for p <0.05 and p <0.01. When the findings were evaluated in general, according to the results of the correlation analysis, it was observed that there was a positive significant relationship between the commitment, speed and breadth sub-dimensions of the future time perception scale and the total dimension of the burnout inventory scale.XV, 92 sayfatrinfo:eu-repo/semantics/openAccessBeden eğitimi öğretmeniZamanGelecek zaman algısıTükenmişlikPhysical education teacherTimeFuture time perceptionBurnoutBeden Eğitimi ve Spor öğretmeni adaylarında gelecek zaman algısı ve tükenmişlik düzeylerinin incelenmesinde Bursa Uludağ Üniversitesi örneğiAn example of Bursa Uludağ University in the examination of future time perception and burnout levels in physical education and sports teachermasterThesis