Abdurrezzâk, Abdüllâtif2020-12-022020-12-022002Abdurrezzâk, A. (2002). "Hakîm Tirmîzî’nin psikoloji anlayışında öğrenme ve algılama". çev. Salih Çift. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 11(2), 237-250.1301-3394https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/143935http://hdl.handle.net/11452/14294Bu makale, al- Shajarah, Journal of the International Institute of Islamic Thought and Civilization (ISTAC), 2000, v.5, nu.2, adlı derginin 285-304. sayfaları arasında yayımlanmıştır.İslamî psikolojide olduğu kadar Batı psikoljisinde de öğrenme ve algılama iki önemli konu olarak görülmektedir. Algılama ve öğrenme vasıtasıyla bilgiye ulaşılır.Öğrenme yalnızca bilgi edinme, duygusal alışkanlıklar, sosyal etkileşim ve kişisel gelişmeyi değil, aynı zamanda yeni beceriler hususundaki mahareti de kapsar. Kısaca doğumdan ölüme, hayatımızın her yönünü kuşatmaktadır. Bu makale, III/IX. yüzyılda yaşamış olan, ünlü müslüman âlim Hakîm et-Tirmizî tarafından ele alınmış olan bu konuyu müzakere edecektir.In Western as well as Islamic psychology learning and perception are looked upon as two important subjects. Both learning and perception are attained through knowledge. It involves not only the acquisition of knowledge, emotinal habits, social interaction and personality development, but also the mastering of new skills. In short, learning pervades all aspects of our life from birth to death. This article will discuss these two subjects as conceptualized by al-Tirmidhi, a prominent Muslim scholar who lived in the third/tenth century.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİslamî psikolojiÖğrenmeHakîm et-TirmizîIslamic psychologyLearningal-TirmidhiHakîm Tirmîzî’nin psikoloji anlayışında öğrenme ve algılamaLearning and perception in al-Tirmidhi’s psychologyArticle237250112