Mazman, Ayça2021-02-222021-02-222007Mazman, A. (2007). “Heidegger's critique of Western metaphysics”. Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 9, 11-19.1303-4251http://hdl.handle.net/11452/16586This paper aims at clarifying Heidegger’s critique of modernity and notices his exceptional approach to metaphysics in general and to the relationship between Being and being specifically. In doing so. I will give a brief explanation about what comes to our mind when we consider modernity. Later in the paper, I will make an effort to elucidate Heidegger's critique of modernity and his mystical tendency to free himself from the problematic situations that modernity faces. I am going to make use of Heideggerian interpretations of Leibniz's the Principle of Reason and the Principle of ldentity and his analysis of these principles in the light of his ideas that are prone to be the beginning of post-modernity. Lastly, I will seek Heidegger's metaphysical view on Being as the ground or abyss.Bu çalışma Heidegger'in modernite eleştirisini açıklığa kavuşturmayı ve onun genelde metafiziğe yönelttiği istisnai yaklaşım ile Varlık ve varolma arasındaki ayrımına dikkati çekmeyi amaçlamaktadır. Böylece moderniteyi düşündüğümüzde zihnimizde olup bitenler hakkında kısa bir açıklama yapmış olacağım. Çalışmada daha sonra, Heidegger' in modemile eleştirisi ile onun kendisini modernitenin karşı karşıya bıraktığı problemlerden kurtarmayı amaçlayan mistik eğilimini aydınIatmaya çalışacağım. Bunu, Heidegger'in Leibniz'in Akıl ve Özdeşlik ilkeleri yorumu ile bu ilkelere ilişkin, post-modernizmin ilk işaretleri olabilecek olan kendi fikirleri çerçevesindeki çözümlemeleri çerçevesinde gerçekleştireceğim. Son olarak Heidegger'in, temel ya da boşluk olarak Varlık üzerine olan metafizik görüşünü araştıracağım.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessHeideggerReasonBeingModernityPrinciple of reasonGroundAppropriationManAkılVarlıkModerniteAkıl ilkesiTemelKavrayışİnsanHeidegger's critique of Western metaphysicsHeidegger'in Batı metafiziği eleştirisiArticle11199