2020-06-012020-06-012004Avşar, Z. (2004). "Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin sosyal beceri düzeylerinin belirlenmesi". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 17(2), 111-130.2667-6788http://static.dergipark.org.tr/article-download/imported/5000152288/5000138096.pdfhttp://hdl.handle.net/11452/10942Bu çalışma, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Doç. Dr. Ersin ALTINTAŞ 'ın danışmanlığında Züleyha Avşar tarafından hazırlanan "Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin Sosyal Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi" adlı yüksek lisans tezine dayanılarak hazırlanmıştır.Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin sosyal beceri düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2001-2002 öğretim yılında Bursa ilinde görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada il merkezindeki okullarda görev yapan tüm öğretmenlere ulaşılmaya çalışılmış, geri dönen envanterlerden 311’i istatistiksel analize dahil edilmiştir. Araştırmada kullanılan araç Riggio (1986, 1989) tarafından geliştirilen ve Galip Yüksel (1998) tarafından Türkçe'ye uyarlanan sosyal beceri envanteridir. Sonuç olarak araştırmaya katılan beden eğitimi ve spor öğretmenleri sosyal beceri envanterinden ortalama 283.36, duyuşsal anlatımcılık alt ölçeğinden 44.88, duyuşsal duyarlık alt ölçeğinden 48.86, duyuşsal kontrol alt ölçeğinden 41.85, sosyal anlatımcılık alt ölçeğinden 46.86, sosyal duyarlık alt ölçeğinden 43.73, sosyal kontrol alt ölçeğinden ise 57.18 puan almışlardır.This research has been carried out to determine of physical education and sport teachers’ social skills who works in state and private schools in Bursa. The population of research covers the physical education and sport teachers on duty Bursa province at 2001-2002 academic year. Research has been carried out with randomly determined 311 physical education teacher dutied in Bursa province. Metarial used in this research is Social Skills Inventory which is improved by Riggio (1986) and formed in to the turkish by Galip Yüksel (1998). As a result physical education teachers who joined the research have taken average 283.36 point from social skills inventory, 44.88 point from emotional expressivity inferior scale, 48.86 ponit from emotional sensitivity inferior scale, 41.85 from emotional control inferior scale, 46,86 point from social expressivity inferior scale, 43.73 point from social sensitivity inferior scale and 57.18 point from social control inferior scale.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal beceriBeden eğitimi ve spor öğretmeniSocial skillsPhyscial education and sport teacherBeden eğitimi ve spor öğretmenlerinin sosyal beceri düzeylerinin belirlenmesiDetermining social skill levels of physical education and sports teachersArticle111130172