Yeşildere, SibelTürnüklü, Elif B.2020-08-132020-08-132008-08-01Yeşildere, S. ve Türnüklü E.B. (2008). “İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin bilgi oluşturma süreçlerinin matematiksel güçlerine göre incelenmesi”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 21(2), 485-510.2667-6788https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153351http://hdl.handle.net/11452/12185Bu araştırmanın amacı, farklı matematiksel güce sahip ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin bilgi oluşturma süreçlerini incelemektir. Matematiksel gücü yüksek ve düşük olan öğrencilerin bilgi oluşturma süreçleri karşılaştırılmakta ve öğrencileri matematiksel olarak güçlü yapan yönler tartışılmaktadır. Bununla birlikte bilgi oluşturma sürecini etkileyen matematiksel güç fikrinde yer alan en önemli becerilerin neler olduğunu ortaya koymak hedeflenmektedir. Araştırma yöntemi olarak örnek olay çalışması seçilmiştir. Örnek olay çalışmasında veri toplama aracı olarak açık uçlu problemler kullanılmıştır. Elde edilen verilerden farklı matematiksel güce sahip öğrencilerin matematiksel düşünme ve bilgi oluşturma süreçlerinde izledikleri yollar arasında bir takım farklılıkların olduğu tespit edilmiştir. Ulaşılan veriden hareketle matematiksel güç bileşenlerinin bilgi yapısının oluşumundaki rolü ve matematiksel güç oluşumunda bilgi yapılarının organizasyonu hakkında modeller oluşturulmuştur.The aim of this research was to investigate knowledge construction processes of primary 8th grade students who have different mathematical power. Students who had low and high mathematical power were compared by means of their knowledge construction. According to results what makes a student mathematically powerful was discussed. Also discussed were some important mathematical skills which effect knowledge construction and mathematical thinking process. Case study was the research method and open ended problems were the data collection tool. It was found that there were some differences between students’ mathematical thinking and knowledge construction process as means to their mathematical power. Some models were offered about ‘the role of the components of mathematical power on knowledge construction’ and ‘knowledge constructions’ organization to form mathematical power’.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBilgi oluşturmaSoyutlamaMatematiksel güçKnowledge constructionAbstractionMathematical powerİlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin bilgi oluşturma süreçlerinin matematiksel güçlerine göre incelenmesiThe investigation of knowledge construction processes of primary 8th grade students according to their mathematical powerArticle485510212