Yokuş, Hamit2020-08-142020-08-142009-08-01Yokuş, H. ve Demirbatır R. E. (2009). “Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda Türk Halk Müziği kaynaklı piyano eserlerinin piyano eğitiminde uygulanabilirliği üzerine bir araştırma”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 22(2), 515-528.2667-6788https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153380http://hdl.handle.net/11452/12224Bu araştırmanın amacı, müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda kaynağını Türk Halk Müziğinden alan piyano eserlerinin, piyano eğitiminde uygulanabilirlik derecesinin araştırılmasıdır. Araştırma kapsamında, Türkiye’de piyano eğitiminin gerçekleştirildiği eğitim fakülteleri güzel sanatlar eğitimi bölümleri müzik eğitimi ana bilim dallarında, piyano eğitiminde kullanılan piyano repertuarının, Türk bestecilerinin THM kaynaklı piyano eserleri bakımından var olan veya olması gerektiği düşünülen şekliyle belirlenmesine, dolayısıyla bu eserlerin piyano eğitiminde ne derece kullanıldığına ilişkin verilerin elde edilmesi amaçlanmıştır. Sonuç olarak, müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda piyano eğitiminde THM kaynaklı piyano eserlerine istenilen düzeyde yer verilemediği, mevcut kaynakların özellikle başlangıç piyano eğitimi açısından bazı güçlükler içerdiği, kaynak sayısının yeterli görülmediği ve ulaşılmada güçlükler yaşandığı belirlenmiştirThe aim of this research is to investigate how piano works which are originated from Turkish Folk Music may be applicable to piano education for music education majors in undergraduate levels. In this study, it is aimed to gather data about applying Turkish composers’ works, which are based on Turkish Folk Music, in the piano repertoire that is used for piano education of music education majors. In addition, it is also examined to which extent these works are employed in the curriculum. Consequently, it has been realized that works which are based on Turkish Folk Music have not been utilized to its fullest extent regarding piano repertoire. It has also been observed that current sources are not suitable for piano students, especially at beginner levels, because the target is for more advanced students. Furthermore, the variety of sources are not adequate and there are difficulties to attain these sources.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessPiyano eğitimiTHM kaynaklı piyano eserleriPiano educationPiano works which are originated from Turkish Folk MusicMüzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda Türk Halk Müziği kaynaklı piyano eserlerinin piyano eğitiminde uygulanabilirliği üzerine bir araştırmaA research on the applicability of Turkish Folk Music-based piano pieces in piano education in institutions that train music teachersArticle515528222