Kaya, NecmettinGenç, Mehmet Onur2019-12-302019-12-302015Genç, M. O. (2015). Debriyaj damper yayı rijitliğinin araç konforuna etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.http://hdl.handle.net/11452/4690Bu yüksek lisans tez çalışmasının amacı debriyajda kullanılan damper yayı rijitliğinin araç konforuna olan etkisini incelemek, matematik modelleme yaparak sonuçları gerçek araç test sonuçlarıyla karşılaştırarak çözümler sunmaktır. Sistemin matematik modellenmesinde bilgisayar simülasyon programının güç aktarım sistemi kütüphanesi kullanılarak aracın gerçek kullanım şartları oluşturulmaya çalışılmış, güç aktarım sisteminin titreşimlere tepkisi frekans düzeyinde incelenmiştir.The aim of this master thesis is to investigate the effect of damper spring stiffness on vehicle comfort and provide solutions by applying mathematical model and making comparisons between measurements on real vehicle test results and simulation results. The real driving conditions of the vehicle is simulated in computer simulation programme with the help of powertrain system library and response of the powertrain system to the vibrations is investigated in the study.X, 65 sayfatrinfo:eu-repo/semantics/openAccessDebriyaj damper yayı rijitliğiTaşıt titreşimiGüç aktarım sistemiModal analizTitreşim simülasyonuClutch damper spring stiffnessVehicle vibrationPowertrain systemModal analysisVibration simulationDebriyaj damper yayı rijitliğinin araç konforuna etkisinin incelenmesiInvestigation of clutch damper spring stiffness effect on vehicle comfortmasterThesis