2021-02-082021-02-082009Sağlam, İ. (2009). "Bazı öğrenme kuramları ve din öğretimi ". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 18(2), 251-266.1301-3394https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/143689http://hdl.handle.net/11452/16096Eğitimbilimciler öteden beri öğrenmenin nasıl gerçekleştiği konusunda fikir üretmeye çalışmışlardır. Bilimsel çalışmalar “öğrenme” üzerine yoğunlaşınca ortaya “öğrenme kuramları” çıkmıştır ve bu süreç devam etmektedir. “Organizma” ve “bilgiye” dair elde edilen her yeni bilimsel veri, öğrenme kuramları konusunda yeni yaklaşımları beraberinde getirmektedir. Din öğretimini bu çalışmalardan bağımsız düşünemeyiz. Öyle ise öğrenme kuramları bağlamında ortaya konan sonuçları, din öğretiminde kullanmanın yolları aranmalıdır. İşte bu makalede bazı öğrenme kuramlarının din öğretimi açısından nasıl değerlendirileceği üzerinde durulmaktadır.Pedagogs have tried to produce ideas on how learning comes about for many years. When the academic researches focused on “learning”, it brought about “learning theories” and this process is going on. Every new scientific finding on “organism” and “knowledge” put some new approaches to learning theories into scene. We can not consider teaching of religion detached from this. So, we need to find out the way of using the results of the researches on learning theories in the field of teaching of religion. 252 Here it is discussed how we can take advantages of some learning theories in the teaching of religion.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖğrenme kuramlarıDin öğretimiDin eğitimiEğitimÖğrenmeLearning theoriesTeaching of religionReligious educationEducationLearningBazı öğrenme kuramları ve din öğretimiSome learning theories and teaching of religionArticle251266182