Erdoğan , Hatice2024-05-162024-05-162023-12-08Erdoğan, H. ve Zaman, S. (2023). Haber içeriklerine yansıyan turizm problemleri üzerine bir sorgulama: Bursa ili örneği. International Journal of Social Inquiry, 16(2), 655−680.1307-8364https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3361763https://hdl.handle.net/11452/41448Bu çalışmada, araştırma alanı olarak belirlenen Bursa ili ölçeğinde 1930-2022 yılları arasındaki 1.046 gazete haberi incelenmiştir. Bu gazete haberlerinde turizmin ortaya çıkardığı sorunlar, turizmin gelişiminin önündeki engeller ve diğer turizm ile bağlantılı sorunlar araştırılmıştır. Haber içerikleri nitel araştırma teknikleri ile incelenmiş, analitik teknik olarak tematik ve içerik analizi kullanılmıştır. Toplanan bilgiler mekânsal ve zamansal olarak sınıflandırılmıştır. Araştırma neticesinde Bursa il sınırı içerisinde problem frekanslarının tarihsel olarak değişiklik gösterdiği gibi destinasyon ölçeğinde de farklılaştığı belirlenmiştir. Her ne kadar medya kaynaklarının genel bir ideolojik eğilimi bulunsa da bu araştırmada böyle bir sorgulama gerçekleştirilmemiştir. Bu araştırmanın amacı sosyal, mekânsal ve ekonomik bir olgu olan turizmin sorunları ve bu sorunlara yol açan faktörleri belirlemektir. Bu sebeple hem ulusal hem de yerel gazeteler değerlendirmeye alınmıştır.This study examined 1.046 tourism-related newspaper articles published between 1930 and 2022 about Türkiye's Bursa province, which was selected as the research area. In these newspaper articles, we investigated the problems caused by tourism, the obstacles to tourism development, and other related problems. The news contents underwent analysis using qualitative research approaches, employing thematic and content analysis as the chosen analytical methods. The data gathered was classified based on its spatial and temporal aspects. The research findings revealed that the problem frequencies within the provincial border of Bursa experienced historical changes and also varied at the destination scale. Although media sources have a general ideological tendency, no such questioning was carried out in this study. The aim of this research is to determine the problems of tourism, which is a social, spatial, and economic phenomenon, and the factors that cause these problems. For this reason, both national and local newspapers were evaluated.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMedyaCoğrafyaTurizmProblemBursaMediaGeographyTourismProblemHaber içeriklerine yansıyan turizm problemleri üzerine bir sorgulama: Bursa ili örneğiAn ınquiry on tourism problems reflected in news content: The case of bursa provinceArticle6556801621307-9999