2021-02-242021-02-241991Durak, M. (1991). Sınıflandırma ve yapısı. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 169-180.2667-6788http://hdl.handle.net/11452/16734Bu çalışmada, bilimselliğin temel ögelerinden biri olan sınıflandınna kavramıyla ilgili terimler, ilkeler ve ilişkiler gözden geçirilmiş ve değişik sınflandırma o­lasılıkları sergilenmiştir. Araştımıacıya, çeşitli sınıflandırma biçimlerinden, kendi­sine en uygun olanı seçmesi ama eğer varsa öbür tutarlı sınıflandırna biçimlerine de dikkat etmesi salık verilmiştir.Dans cet article, on a essaye d'observer les temies, les principes et les relations (panni fes elemen ts) de la classification qui est la principale etape d'un tra­vail scientifique et on a souligne la passibilite de diverses classifications. Un homme de recherche doit choisir l'une de ceellesci, mais ne doit par oublier qu'une autre classification logique et coherente est aussi valable.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBilimsel araştırmaSınıflandırma yapısıSınıflandırmada ilişkiler ve ilkelerde la classisificationTravail scientifiqueSınıflandırma ve yapısıArticle16918061