Bağatır, Salih2020-05-312020-05-312004Bağatır, S. ve Peker, R. (2004). "Endüstri meslek lisesi öğrencilerinin yetenek ilgi ve değerleri ile okudukları bölümler arasındaki ilişki". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 17(2), 329-340.2667-6788http://static.dergipark.org.tr/article-download/imported/5000152300/5000138109.pdf?http://hdl.handle.net/11452/10938Bu çalışmanın amacı, Endüstri Meslek Lisesi son sınıf öğrencilerinin kendilerine ait algılamış oldukları yetenek, ilgi ve değerler ile öğrenim gördükleri bölümler arası ilişkiyi incelemektir. Çalışma Bursa’daki 5 Endüstri Meslek Lisesi’nin son sınıflarında olan 200 erkek öğrenci üzerinde yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Yıldız Kuzgun tarafından geliştirilen “Kendini Değerlendirme Envanteri” kullanılmıştır. Toplanan verilerin ortalamaları ve yüzdelik karşılıkları bulunmuştur. Daha sonra grup ortalamaları tek-yönlü varyans analizi ile karşılaştırılmıştır. Araştırmadan çıkan sonuçlar şunlardır: 1- E.M.L.’si öğrencilerinin algılanmış sayısal ve sözel yetenek puanları sınır puanın üstüne çıkmazken “şekil-uzay ilişkisi” yeteneğinde en üst düzeye çıktığı görülmüştür. 2- E.M.L.’si öğrencileri temel bilimler ve mekanik ilgisi yönünden kendilerini üst düzeyde algılarken, sosyal yardım ilgisi yönünden ise kendilerini alt düzeyde algıladıkları görülmüştür.The purpose of this study was to investigate the releationship among perceived abilities, interests, values and branches of the students at Industrial Vocational High Schools. Subjects were 200 final grade male students in Industrial Vocational High School in Bursa. The data were gathered through “Self-Evaluation Inventory” developed by Yıldız Kuzgun. The means and frequency percentages of gathered data were calculated. Group means were compared through one-way analysis of variance. The findings were: 1- Students’ perceived “form-space relation” ability scores were the highest while the perceived “numerical” and “verbal” ability scores did not exceed the limit scores. 2- Students’ perceived themselves at a low level in terms of involvement in social charity, while they perceived themselves at a high level in terms of involvement in “basic sciences” and “mechanics”.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAlgılanmış yetenekİlgi ve değerlerEndüstri meslek lisesi öğrencileriPerceived abilityInterests and valuesIndustrial vocational high school studentsEndüstri meslek lisesi öğrencilerinin yetenek ilgi ve değerleri ile okudukları bölümler arasındaki ilişkiThe relationship between talent interests and values of industrial vocational high school students and their departmentsArticle329340172