Ensar, FerhatMarangoz, Mehmet Mustafa2024-12-232024-12-232024-08-23https://hdl.handle.net/11452/49136Bu çalışmada, 6+1 analitik yazma ve değerlendirme modelinin, ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin masal yazma becerilerine ve yazma tutumlarına etkisini incelemek amaçlanmıştır. Bu amaçla, çalışmada karma yöntem araştırma modellerinden açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Çalışmanın nicel boyutunda ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel desen; nitel boyutunda ise durum çalışması kullanılmıştır. Bu ikili yaklaşım hem deneysel bir sonuç hem de öğrenci perspektifini sunmayı amaçlar. Çalışma grubunu ortaokul yedinci sınıfta öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. 22’si deney, 21’i kontrol grubuna atanan toplam 43 yedinci sınıf öğrencisiyle çalışılmıştır. Araştırmanın deney grubunda yer alan öğrencilere 6+1 analitik yazma ve değerlendirme modelinin temel ilkeleriyle hazırlanmış bir öğretim programı, kontrol grubundaki öğrencilere ise geleneksel yöntemlerle masal yazma öğretimi programı uygulanmıştır. Araştırmanın nicel verileri 6+1 analitik yazma ve değerlendirme ölçeği ve ortaokul öğrencilerine yönelik yazma tutum ölçeği ile toplanmıştır. Nitel veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırmada nicel verilerin analizi betimleyici istatistikler ve hipotez testleri ile gerçekleştirilirken, nitel verilerin analizi içinse içerik ve analizi yöntemine başvurulmuştur. Nicel verileri elde ederken puanlayıcı güvenirliği için Kendall W katsayısı, kodlayıcılar arası güvenirliği değerlendirmek amacıyla ise Kappa istatistiği uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, 6+1 analitik yazma ve değerlendirme modeli, öğrencilerin masal yazma becerilerini önemli ölçüde geliştirmiş ve yazmaya karşı da olumlu tutum geliştirmelerine katkı sunmuştur. Görüşmelerde ortaya çıkan nitel bulgular, nicel analizlerden elde edilen analizlerin sonuçlarıyla büyük ölçüde örtüşmektedir. Bu bulgular birlikte değerlendirildiğinde 6+1 analitik yazma ve değerlendirme modelinin masal yazma becerilerini geliştirmede ve yazma tutumunu arttırmada etkili bir öğretim yolu olduğu sonucuna ulaşılmıştır.In this study, it was aimed to examine the effect of the 6+1 traits of writing model on seventh grade middle school students’ fairy tale writing skills and writing attitudes. For this purpose, exploratory sequential design, one of the mixed method research models, was used in the study. In the quantitative dimension of the study, a quasi-experimental design with pretest-posttest control group was used; in the qualitative dimension, a case study was used. This dual approach aims to present both an experimental result and a student perspective. The study group consisted of seventh grade middle school students. A total of 43 seventh grade students, 22 of whom were assigned to the experimental group and 21 to the control group. A 12-week program designed in accordance with the basic principles of the 6+1 traits of writing model was applied to the students in the experimental group, while a traditional story writing teaching program was applied to the students in the control group. Quantitative data were collected with the 6+1 traits of writing scale and the writing attitude scale for middle school students. Qualitative data were obtained through semistructured interview forms. In the study, quantitative data were analyzed using descriptive statistics and hypothesis tests, while content and categorical analysis methods were used to analyze qualitative data. While obtaining quantitative data, Kendall W coefficient was used for rater reliability and Kappa statistic was used to evaluate inter-coder reliability. According to the results of the study, the 6+1 traits of writing model significantly improved students' fairy tale writing skills and contributed to their positive attitudes towards writing. The qualitative findings of the interviews largely overlapped with the results of the quantitative analyses. When these findings are evaluated together, it is concluded that the 6+1 traits of writing model is an effective way of teaching in developing fairy tale writing skills and increasing writing attitudes.XVII, 215 sayfatrinfo:eu-repo/semantics/openAccess6+1 AYDMMasal yazmaTürkçe eğitimiYazma tutumu6+1 traits of writing modelFairy tale writingTurkish educationWriting attitude6+1 analitik yazma ve değerlendirme modelinin ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin masal yazma becerilerine ve yazma tutumlarına etkisiThe effect of 6+1 traits of writing model on middle school seventh grade students’ fairy tale writing skills and writing attitudesdoctoralThesis