2021-04-072021-04-071982Akçay, O. (1982). “Pazarlama faaliyetlerinin gelişme seyri ve kapsamı”. Bursa İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi İşletme Fakültesi Dergisi, 1(1), 53-62.http://hdl.handle.net/11452/19088Pazarlama, malların ve hizmetlerin üreticiden tüketiciye akışına yön veren faaliyetlerin tümüdür. Fakat bu faaliyetlerin gelişme seyri hemen aniden olmamış, bir evrim sonucu ortaya çıkmıştır. Çalışmamızın birinci kısmında bu evrimin nasıl olduğu anlatılacak klasik ve modern pazarlama anlayışlarına yer verilecektir. Pazarlama gelişmiş, gelişen ve az gelişmiş ülkelerde kapsam olarak değişiklik göstermemekle beraber, değişen ekonomik, sosyal ve kültürel ortama göre içeriğini genişletmiştir. Bugün tüketici gereksinimlerinin doygunluk sağlamasına yardım eden pazarlama, konuya örgütsel ve toplumsal açıdan bakmaya başlamıştır. Ülke kalkınmasına yardım etmek ve aynı zamanda kıt kaynaklarını en iyi şekilde kullanarak tüketici gereksinimlerinin nasıl doygunluk kazanacağını anlatmaya çalışmaktadır. Ayrıca tüketiciyi koruma yollarını göstererek işletmelerin daha sıhhatli, yararlı ve çevreyi kirletmeden mal ve hizmet üretmesini etkileyerek onların uzun dönemde kar elde etmelerini sağlamaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessPazarlamaTüketici gereksinimleriMal ve hizmetlerİşletmelerPazarlama faaliyetlerinin gelişme seyri ve kapsamıArticle536211