2021-02-052021-02-052009Kılavuz, M. A. ve Yılmaz, H. (2009). "Örgün ve yaygın eğitimde öğrenenlerin ihtiyaçları doğrultusunda din eğitimi ve öğretimi ". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 18(2), 123-139.1301-3394https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/143684http://hdl.handle.net/11452/16082Eğitim ve öğretim etkinliklerinin planlanması, akademik konulara önem atfedilmesinden çok öğrencinin ilgi, ihtiyaç ve beklentilerinin tespit edilmesiyle başlar. Çocukluk döneminde öğrencilerin biyolojik, psikolojik, sosyal, duygusal, bilişsel ve dinî ihtiyaçları vardır. Çocuk tam olarak dinî ihtiyacının farkında değildir. Yetişkin ise dinî ihtiyacının farkındadır. Din Eğitimcilerinin bireylerin kişisel ve kişiler arası ihtiyaçlarına önem atfetmeleri gerekmektedir.Educational planning begins with needs, interests and wants of learners rather than academic subject matter. There are some biological, psyhcological, emotional, cognitional and religious needs in childhood. The child are not aware of the religious needs. The adult are aware of the religious needs. The focus in 124 needs assessment in religous education is upon the religious needs of adults. Religious educators have to pay attention the personal and interpersonal religious needs of learners.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDin eğitimiDinî ihtiyaçÖğrenciÇocukYetişkinReligious educationNeedsLearnersChildrenAdultÖrgün ve yaygın eğitimde öğrenenlerin ihtiyaçları doğrultusunda din eğitimi ve öğretimiReligious education and ınstruction from the point of religious needs of learnersArticle123139182