2021-02-042021-02-042008Kurt, A. (2009). "Bireyselden toplumsala geçişte din". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 18(1), 37-59.1301-3394https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/143696http://hdl.handle.net/11452/15990“İman” kavramı, İslami terminolojide dinî inancı ifade eder. Bununla birlikte kelimenin tüm uzantıları, aynı zamanda sosyal anlam içeriğine de sahiptir. İmanın oluşumu organize bir süreci izler. Duygu, bilgi, mantık, sevgi, istek, iyimserlik, bazen şüphe bu sürecin temel taşlarıdır. Ancak, imanın oluşumu ve muhafazası için bahsedilen kognitif işlemler kendi başına yeterli olmaz. İman edimi, metafiziğin ilgi alanı içerisinde olan akıl ve vahyin devreye girmesiyle tamamlanır. İçeriğinin yapısı mantık, bilgi, metafizik, ahlâk ve estetikle ilişkili olması nedeniyle iman, kişinin duygu, düşünce ve dünyevi hareket tarzlarının motor saiki olarak etkinlikte bulunabilir. Bütün dinler, inanç, düşünce ve tasavvurlar üzerinde şekillenmekle birlikte, genellikle, sadece bunlarla sınırlı kalmaz, aksine her din, dış dünyaya bir inanç, renk, duygu, tavır ve davranış biçimleri olarak yansıma imkânı bulurlar.The concept of “İman (Faith)” means religious belief in Islamic terminology. Connotations of the word have also got social contents. Actualisation of iman follows an organised process. 38 Emotion, knowledge, rationale, love, optimism and sometimes doubt are the keystones of this process. But aforementioned cognitive processings are not enough for the actualisation and saving of iman. Iman act is complemented with wisdom and revelation which they are metaphysical concepts. However all religions take form on beliefs and thoughts, they don’t remain limited and every religion reflects a colour, attitude and behaviour in the social life.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİmanMetafizikVahiyNesnelleşmeFaithMetaphysicalRevelationObjectivationBireyselden toplumsala geçişte dinIman/Faith in the transition from the ındividual to the communalArticle3759181